Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, December 12, 2012

Cuti Semalam

Assalamualaikum...

Pagi ni mengantuk tahap jingga. Asyik menguap jer.
Amacam cuti korang semlam..warga selangor?.. jenjalan ke kat rumah jer. I punya cuti as ussual la..kat rumah jer. Ajeed kerja..malam tadi pukul 5 AM baru balik. Diulangi 5 AM.

Semalam plan kemain berkobar nak bawak anak jalan ke Putrajaya. Ada hati wey nak drive sendiri. Plan asal nak gi buat IC sambil singgah bank kejap. Masuk duit budak budak ni. Punya la lama aku peram dalam beg aku. Sampaikan 2-3 kalilah bertukar angpau. Koyak.. mana taknya ke hulu ke hilir bawak dalam beg aku. Mau tak lunyai. So semalam niat nak menyimpan duit budak ni sekali lagi gagal.

Nasib baik gak la aku tak ke Putrajaya.. sebab petang tu kereta aku mati masa keluar beli alat tulis kat Seksyen 8. Nasib baik keter parking. Kalo mati tengah jalan harus gelabah tahap biawak kot. Kejadian kali ke-2 berlaku kat aku. Masalah sama jer..kepala bateri longgar. Aku dah tahu silution macam mana...cuma risau sebab takut hujan jer la. Kali pertama kena masa kat Spital kat kampung aku. Nasib baik ada Pakcik sorang tu. Keter dia pun rosak kat spital gak..tetiba aku panggil suruh tgk keter aku..Pening dia.

Kali ke-2 semalam la.. Lama gak la duk mengetuk kepala bateri. Nasib baik  tetiba toinggg..bunyi alarm.. Ya Allah..Alhamdulillah selamat. Bangga kejap bila dapat solved kan masalah kecik cenggini. Fefeeling cam super women..kah..kah..kah. Aku syak kepala bateri longgar..sebab banyak sangat bumper jalan kat situ. Sengaja aku ikut jalan dalam sebab malam nak masuk roundabout..hehehe.. takut.


Jadi semalam dari pagi sampai ke petang duk bergolek kat depan TV jer la. 3 kali makan nasik 4-5 kali makan pengat pisang. Kebetulan balik umah MIL aku hari tu dia bagi satu plastik pisang apa ntah.. pisang tanduk tu aku kenal la. Rupa sekali imbas macam pisang kebatu. So aku rasa pisang kebatu kot, so daripada terbuang buruk.. elok aku buat sesuatu. At least dapat mengenyangkan perut. Nak rebus sesajer pun boleh kalo betul pisang kebatu la. Kalo pisang lain..idak ke membazir.


So alang alang pisang dah ada...gula melaka ..sagu mata ikan stok lama pun ada.. cuma tinggal santan jer la. Nasib baik ajeed lom kluar lagi. So sambil sambil dia bawak si hadif ni meround taman...mintak jer la dia belikan sekali. Maka petang tu jadila pengat al pisang serashi bersama sagu mata ikan..Sagu tu aku taruk sket jer.. Banyak nanti tak best..berlendir jer dalam mulut aku rasa. Kalo semulut terkena sebijik tu macam best jer.. Teruja nak gigit gitu.keh..keh..keh.


Jemput jemput..Pagi ni pun bawak bekal pengat pisang semalam... hehe.. takyah la ko makan pagi. Agak agakla pengat buat brekfast. Apa kata petang nanti buat lawan dengan air kosong untuk Tea Time break 10 min jer pun rehatnya. Sempatla sesuap 2..yer dopp...

Makan.... Hidup ajer Cik Anie nih...Aku dulu kutuk sebelum orang lain kutuk..geh..geh.

Wassalam

No comments: