Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, December 6, 2012

Berita Mengejutkan Pagi Isnin Lalu

Assalamualaikum.....

Hrmmmmmm.. Camner nak mula erk.. Mukadimmah panjang panjang kan boring plak korang baca. Ekceli 2-3 hari ni hati macam tak sedap jer. Ada jer cerita ceriti yang kurang enak di dengarnya. Tapi yer la. Selagi kita masih dipinjamkan nyawa untuk kehidupan hari ini selagi itulah bermacam macam masalah, dugaan, cabaran yang perlu kita tempuhi. Itu semua dah menjadi syarat untuk mematangkan pemikiran kita sebagai manusia... Kan dah melalut.

Isnin lepas Mak aku ngan adik aku datang sini. Kebetulan adik aku ada hal yang nak kena di settlekan. So alang alang hantar Hafiy ke Kajang sekali. Lama bebenor dah dia tinggalkan kitorang mak apak dia ni. Dia takder hal punya...relex jer. Adik dia pun dia tak ingat. Adik jer hari hari mintak tengok video abang yang di rakam masa balik kampung hari tu. Melalut lagi.

Pagi tu dikejutkan dengan berita kematian sepupu aku yang kerja kat Hospital Ampang sana. Sepupu aku ni lelaki. Blom kawin pun lagi. Anak pada adik tiri ayah aku. So aku pun tak berapa kenal la dia ni. Kecik kecik dulu ingat la rupa. Bila dah besar..belajar kat luar semua..pastu sambung kerja..so maka proses untuk beramah mesra dengan sepupu sepapat pun menjadi semakin jauh.

Hari Isnin hari tu cerita versi lain..hari ni plak versi lain...Ye la..hari tu dapat berita dari jauh.. melalui telepon jer. Semalam baru mak aku berkesempatan untuk menziarahi keluarga arwah. Rupanya yang meninggal tu anak Pak Su aku yang no-2. Bukan yang sulung. Yang sulung tu takder apa apa. Yang parahnya tuan punya kereta tu la. Dengar citer nak ngelak jer. Pastu tercampak keluar dari keter sebab tak pakai tali pinggang keledar. Eeee takutnya. Abangnya pakai..so keter berpusing 2-3 kali pun takder hal la. Kereta tu plak baru jer di pakai... blom sempat bayar ansuran pun lagi. ermmmm....

Dah nak dijadikan cerita dan ajal dia pun dah tertulis macam tu. Kalo dah sampai ajal kita takkan diawalkan walopun seminit dan takkan dilewatkan walopun seminit.. Moga Allah S.W.T tempatkan roh arwah disisi para Solihin.. Amin...

Al-Fatihah...
Wassalam...

2 comments:

Ietams said...

salam takziah cik Anie & keluarga

aCik Anie said...

terima kasih puan ieta...:)