Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, November 20, 2012

Assalamualaikum...Peewittttttt.......

Salam sekali lagi uolsss...
Perghhhhhh.......... lama giler cuti...(seminggu jer pun). Budak sekolah dan cikgu cekgi yang best la kan?..sebab dapat cuti lama sket . Balik kampung la.. apalagi..prfttttt.... Tapi kan ..ada gak cikgu yang kena jaga exam. Soooo cuti mereka mereka ni mungkin pendeklah sikit kan?. Takper la..atleast ada gak cuti.. Dari takder langsung..sangap jer kat tempat kerja. Macam aku ni la... contoh paling dekat. Tapi tetap bersyukur sebab aku dah pun balas dendam balik kampung makan buah pagi petang siang malam. Perghhh..

Sabtu ngan Ahad kerja mendobi tak habis habis...... kain dah bertimbun meronta ronta mintak lipat...Tak suka tinggal rumah bersepah ngan kain baju... atleast basuh sumer jemur dalam rumah pun ok..

Ekceli Ahad minggu lepas aku gerak balik Klantan. Sabtu cuti ku terbuang macam tu sajer.. siyes..rugi..rugi...
Tapi takperla..atleast aku boleh settlekan kerja rumah dulu. Ajeed cam biasa la..kerja kerja kerja..hingga ke saat saat terakhir. Hinggakan nak basuk keter pun tak sempat. Tu sebab la Ahad tu kul 1 petang baru terhegeh hegeh nak gerak kluar KL.. Takperrr.... cuti panjang kata kooo...

 kemain sedap lagi sambal sotong aku.. sudahnya jamu kat ayam itik jer.. mak ayah aku lagi la.. nak sentuh sotong kembang macam ni... ermm..haremmm..lagipun kat Klantan mana ada jual sotong kembang camni.. blom aku jumpa.. so..diorang jeling jer la.. paling tidak pun kuis kuis ngan sudu jer la...

Sabtu tu sempat lagi prepare lauk untuk di bawak bekal sepanjang perjalanan. Biasanya..aku ngan anak anak jer syok sendiri plan nak berenti situ sini makan tepi higway..makan stesen minyak bagai. Ajeed non hado nya... leceh la..susah la.. malas la....nak kena basuh tangan...heyyy..susah susah.. sudahnya..bekal tinggal bekal jer la... Meratah la muruku sepanjang jalan. Kata cuti Deeeeeeeeepavali kan?.. makan la meruku sepuas hati kami anak beranak. Ajeed cukup dengan bekal nescafe panas satu termosss...pun dah cukup..stress Acik..nak feeling feeling piknik tepi higway pun sosahhh....


Dreber makan muruku sepanjang jalan..hilang gak rasa mengantuk... Aku offer nak drive kesian tgk dia penat. Takdenya di bagi.. katanya lagi tak boleh tido kalo aku drive..hamboikk... tak yakin ngan chekk ker?..

Sepanjang perjalanan gerak keluar dari KL lancarrrr jer. Best..keter tak banyak sangat. Mungkin ramai dah gerak balik bercuti Sabtu lagi kot. Tidak pun sebelum tu lagi..kan skolah dah start cuti. Sooooooo enjoyyyyyyy dalam keter sambil makan muruku.. Anak anak plak sepanjang perjalananan..alhamdulillah.. agak behave perangai masing masing.. sebab aku umpan ngan Angry Bird..hahhahha... sonang ibu ko nak membuta.... Aku layankan ajer karenah diorang.. lantak la korang nak main sampai habis bateri pun..nasib baik bateri habis reti plak diorang diam... akhirnya penat sampai tertido......

 Anak anak aku ni dua-dua tido mata terbukak.... orang kata degil..yer ker?...setengah orang macam pelik jer tgk diorang tido mata terbukak.. aku ok jer..sebab aku pun sama..tido mata terbukak... degilkah aku?...

Alhamdulillah..dalam kul 6.30 selamat sampai di daerah kelahiranku..eh aku lahi KB..daerah tempat aku membesar. Masuk jer sempadan Kelantan hujan selebat-lebatnya.. alaa tak best la... susahla nak buat aktiviti jalan jalan carik pasal.


Lega..syukur.. hepy..penat...semua bercampur menjadi satu. Sampai jer rumah aku...gelap gulita..lampu sebijik pun tak terpasang dalam rumah...

assalamualaikumm..... (tangan dah pulas tombol pintu nih)

Targetnya dapur la.. nak intai jeling jeling dulu apa menu yang bakal diserbu sat lagi. Masuk masuk jer Elok tgk mak aku tgk berdakapan mesra ngan cucu kesayangan dia kat atas katil kat dapur sana nunnnnnn....

Ingat mu tak jadi balik.. Ma tak masok la...............

Aduh Ma weyyyyyyyyyyyyyyy................laparrrrrrrrrrrr niiiiiiiii.......... Kelam kelibutla kami mengerjakan apa saja yang ada kat dalam petiais tu. Sudahnya jumpa sup  tulang gearbox yang stok raya haji punya dulu....Lantak la..cuba kira raya haji berapa haribulan...kami balik11/12 ..... tapi aku modify sket tambah sebungkus lagi sup bunjut..... blruuuppppp.........janji kenyang...

Alhamdulillahhhh

Wassalammm.................

No comments: