Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, October 23, 2012

Tuesday Bluesss..

Assalamualaikum..

Semalam tak sempat nak bluesss membluess sebab banyak kerja sangat.. so todaylah kita memblues yo... Jangan jangan kejap lagi datang kerja plak ...... Sepatutnya bos bos ada meeting pagi ni. Tapi postponed besok la plak. Mak ok jer... diorang meeting ker, tak meeting ker.. sama jer. hehehe... *sila gelak saiton secara berjemaah.. Tanda sokongan * 2 tangan ke bahu..

Dalam beberapa hari ni malas nak jenguk blog..hamboiii. kekangan masa kekdahnya. Ada gak singgah singgah kejap tengok blog kengkawan..........Ekceli banyak benda nak cerita ceriti sebenarnya. camner nak mula erk.. blur kejap.

Malam tadi Ajeed balik awal la sket dari biasa. Sempat la anak beranak tu bergurau senda. Kalo tidak.... jangan harapla... sebelum sebelum ni memang tak sempat main main ngan anak, dapat main dahi anak jer la. Tapi aku ni kesian jugak kat Ajeed... mungkin budak berdua tu nak tarik perhatian kot.. sebab kalo Ajeed balik awal jer.. Gerenti kerja diorang membuli bapaknya. Ada jer benda yang diarong rebutkan. Kejap kan tengokla , siap buat litar F1 atas kepala si apaknya.. Si apaknya plak tak habis habis nak ngadu kat aku. Kalo aku senang jer.. bangun senyap senyap, terus bagi sepit ketam je kat celah 2 paha tu. senyap terus, tapi kejap jer la. Tak senang aku kat dapur tu. Bukan nak tunjuk garang sangat tau.. tapi kadang kadang..antibiotik tu kena refill dari semasa ke semasa. Kalo tak melampau lampau bebenor. Tapi lepas tu aku cakap elok elok naper aku kasi sepit ketam tu... adil la kan.. hehe.

Hadif tu la yang tengah meligat sekarang. UNEXPECTED punya pudak. Satu lagi yang berjaya buat darah aku menyirap..time ajeed makan. Masa ni la aksi panjat memanjat belakang bapaknya berlaku. Ya Allah.. pehalllll ni. Aduii. Aku yang tukang tengok ni plak yang panas berdesing darah naik ke muka terus. Yang aku heran.. setiap kali makan nasik mesti tu jer la kerja dia. Heran aku..Memang heran. Rotan pandai plak depa sorokkan. Tapi aku tahu celah mana dia sorok. Yang tukang sorok Abang... Amboi bang.. berkolaborasi nampak. Asal cari rotan mesti hilang. Pandai kan.

Malan tadi Hadif datang kat Ajeed..

Bah.. baby tua...

Dia suruh Ajeed layan dia macam baby. Tapi baby versi tua la.. Maka dodoila si apak tadi..siap timang timang lagi si Hadif. Pastu pandai plak Hadif mintak susu.Over plak si Hadif.

nak cucu...

Tetiba pelat tu datang la plak... Bapaknya layan lagi.... ok.. aku pun gelak jer la tengok bila si hadif tu berlakun macam baby... Abang pun terkekeh kekeh gelakkan gelagat apaknya tadi..

do..do..dooo....

Pastu si apaknya macam over la plak.. aku perati jer...

pok pok pok...(sambil tepuk belakang Hadif)..

Konon nak kasi sendawa takut tercekik susu la wey..... Wahhh ini dah lain ni... bapak plak yang over..Hadif tu sah sah la baby tua yang over kan. hai...macam gian nak ada baby lagi jer...rindu nak kasi susu yer... rindu nak bangun malam buat susu yer?.rindu nak tepuk tepuk belakang baby kasi baby sendawa yer? takper ..sabar yer..Paling best baby tua tadi siap buat buat sendawa lagi...pastu paling tak boleh blah siap ada bunyi kentut lagi...

Yang tukang ajarnya saper lagi..Maknya ni la..:) Memang anak yang taat betul la si Hadif ni.. Aku suruh dia sendawa dia buat, aku suruh dia kentut pun dia buat. Syabas anakanda. Bab ni aku boleh puji.


acam mana aku tak kata dia ni UNEXPECTED punya budak. Orang pakai kopiah semayang. Dia plak pakai spender. Dan kegemaran diorang sekarang.. pakai spender kat luar..Gaya Superman. Pastu kepala pakai kopiah. Beriman sungguh Superman itu.Berimannnnnnn sangat. Sejuk hat ibu. Dah la power...beriman plak tu.

Sekali sekala tengok anak anak riang ria macam ni hepyyy sangat kan.. tapi bila datang time mengamuk tu......ya ampunnnn siyes.. tak boleh aku nak berlakon ibu mithali lagi.. Ibu tarzan la kluarnya. Bayangkan kalo botol susu kat sebelah dia pun takkan ambik..nak kita jugak yang ambik. Boleh tak aku nak cool...Bab ni memang aku tak boleh tahan.

Macam macam ragam anak ni kan. Lain anak lain ragamnya. Mereka lah racun.....mereka jugaklah penawarku.. Ya Allah.. Pelihara lah mereka dunia dan akhirat. Amin

Wassalam...


2 comments:

Sue Saari said...

dah besor2 gini mesti rindu masa diaorg baby dulu kan kak Anie??cepat jer masa berlalu.. ;)

aCik Anie said...

yer Nana..betul tu.. bau bedak pun tingat baby hehehhe...

adik camner...dah ok ker..kat umah Nana lagi ker?