Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, October 5, 2012

Cakap Salah..Tak Cakap Salah

Assalamualaikum...........

Masalah kami ngan pihak kantin kat sini tak pernah nak settle settle.. Dari dulu sampai sekarang masih dengan masalah yang sama. Tak silap aku ini kali ke-3 bertukar owner. Kalo yang dulu-dulu ok jer makanan dia. Tapi sejak bertukar tangan ni management kat sini belom jumpa lagi solution untuk semua masalah yang timbul.. Tak paham... sebelum dapat tender...wahhhh bukan main sedap lagi makanan ko..sekarang hampessssssss....bontot ayam pun boleh tak dibuang taik minyak dia.. Hari tu jumpa kayu warna merah dalam lauk...yang pasti itu bukan kayu manis ok. I kenal.

Ok... pasal masalah kantin tadi....Bila kitorang mintak suruh tukar menu marah plak ....siap report lagi dekat HR kata budak budak kat sini sesuka hati mengarah diorang suruh masak itu ini. Habih..kalo dah berpuluh puluh kali cakap tak jugak reti reti bahasanya....Baca kat bawah kalo tak caya. Wahahhh pandai bigboss haprak tu melenting.....


Dah ko goreng tempe hari hari , tekak kitorang dah kembang ok..... nak gak sekali sekala merasa pisang goreng ke..keledek goreng ke.. Okkk...lepas tu diorang goreng la pisang uolssss...baiknya....ikut permintaan operator...akan tetapiiiii.....mahal nak mampus... korang boleh bayang tak..pisang sebijik sebesar 2 jari boleh belah 3......sebijik tu jadi senggit la, means dalam sesikat pisang dia boleh untung 10 11 henggit. Kes naya kan? Betul betul mencekik darah ni.

Belom masuk bab rasa lauk pauk dia lagi...Ya Allahhh...Hazabbbb..... aku lebih rela berlapar dari makan masakan jejantanzz itu. Geliiiiii.. Petang punya menu, korang pernah rasa tak tauhu goreng bersumbat bihun, sure lah bihun tadi yang saki baki pagi tadi ok. Eeeeee.aku rasa bila depan diorang nak jer aku bukak kuda kuda..lipat kasi mampat.....peram jadi tauhu busukkk sumer sumer orang itu.
Itu sebab aku boleh buat koleksi kupon sekarang ni. Kat tempat kerja aku ni managment baikkkk sangat sampai bagi kupon 2-20 sehari. Diulangi 2-20 sen sehari. Aku nak tanya koranng..2.20 sen ni apa yang korang boleh makan?..Untuk pagi jer boleh la...lunch tak payah, petang pun sama, dah kena guna duit sendiri. Itu sebab aku cakap yang management kat sini adalah antara management yang berkebajikan terbaik pernah aku jumpa. Huhhh..

Tapi aku tarak hal punyala..sebab aku bukan jenis yang suka makan kat kantin pun.
Sampai satu tahap...Operator dah tak tahan sangat..diorang complain ikut kaedah baling batu sembunyi tangan. Macam mana tau?..cara ni klasik sket. Diorang letak kertas kat dalam pinggan yang dah habis makan tu. Jadi masa nak basuh pinggan tu mungkin diorang terjumpa la... Klakar plak.. Pastu kitorang dapat plak mesej ini..

Marah plak cowok cowok ganteng n cewek cewek manis itu. Habis kalo di komplen kamu terus boss kamu serang HR sini...Cakap salah...tak cakap lagi salah....

Habis tu camner?..apa kitorang boleh buat lagi..cer citer..cer citer
Wassalam..


3 comments:

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

Waahh..gengsternya org kantin skrg.hehe..
Ms kak mira dlu blh je nk order apa2 ptg2..

Sape pnya la tender tu..siannn staff..

Sue Saari said...

terminate jer ar klu service mcm tu...meh ai msuk tender...agak2 dpt x?hehe

aCik Anie said...

naem .. nana..
masalah makanan sedap dah takder..sekarang timbul masalah takder makanan..huhuhu