Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, September 13, 2012

Eksyen La sket...

Assalamualaikum.........

Dah lama tak tepek gambar makanan kat blog ni.. so hari ni nak eksyen poyo sket..Aku tahu korang lagi terror bab masak memasak.. bagi aku terhidang macam ni sebelum azan magrib sudah berjaya membuat lubang hidung ai kembang. Ingat senang ke nak siap kan sumer ni dengan 2 orang askar yang banyak perangai. Aku potong bawang..dia baling bawang.. aku basuh pinggan..dia basuh hanset...stress tau.. so kalo berjaya terhidang 2-3 jenis menu dalam masa 1 jam..amat amatlah membanggakan aiii. Kagum untuk diri sendiri..hehe..

Sekarang masak mesti kena lebih sket... sebab adik aku yang tunang hari tu sesuka hati dia jer nak muncul bila bila.. mentangla rumah dia sejegkal jer dengan rumah aku. Kadang kadang terkejut gak la tetiba jer terpacak dalam rumah... tapi yang buat aku cepat perasan sebab asal dinner jer dia mesti standby...asal nak magrib jer dia muncul.  Takper ..aku paham.. dapur gas takder yer?.. silakan silakan.. daripada makan meggi celop air panas elok gak dia buat muka tak malu macam ni kan.. alaaa..apa la sangat..setakat dinner nasik putih ngan budu.. takder lauk ko makan jer la telor...

Malam tadi sempat singgah kedai beli lauk semua... bakar bakar pun sodap... so beli sekor jer la ikan talapia.. budget aku ngan Ajeed jer.. Tapi sebab kemunculan adik aku tu secara tiba tiba itu buat aku pening kejap.... nasib baik ada lebihan daging stok 2 minggu lepas kat dalam peti ais. .. so apa lagi...aku potong potong..perap garam kunyit .. ..bakar jer..cicah kicap. Kuah kuah plak standby untuk anak anak.. Budak berdua tu dapat kuah pun jadik. Bertambah tambah selera dia.

Tapi anak aku ni jenis tak kisah.. dapat telor kicap pun jadi.. So menunya malam tadi ini jer la.. Tambahan keropok lekor.. Teringin plak nak makan.. so gorengla sebatang.. ada 2 lagi kat dalam peti ais tu... lagi 3 batang pesanan mak aku suruh kasi si Ila. Kalo dia tak datang.. selamat lah masuk dalam perut aiii...Jangan Marah.. Dari berkulat kat dalam tu elok berkulat dalam perut aku.

Itu jer nak citer.. hehe..
Wassalam....

No comments: