Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, September 16, 2011

Di Pagi Raya | Klang

Didahului dengan gambar kanak kanak purba yang riang. Senyum termewekkkk bulih brayo kapung diaa wehhhh.... Cara dia duduk tu pun aku dah boleh agak perasaan sanubari dia tau... Welllll hanya jauhari yang kenal manikam..yo dop?

Assalamualaikum..
Sempat nak apdate pasal raya lagi. Kena pecut sket ni. Ketinggalan bebenor nih.
Acara yang ditunggu-tunggu di pagi raya adalah..................................................................................
Acara makan makan....yihaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........................



Ok sebelum tu yang laki laki sumer tempat dia adalah di mesjidla kan... sembayang sunat. Kalo diikutkan nak jer aku ikut skali. Tapi disebabkan anak kanggaru yang sukar dipisahkan dari kantung ini...lupakan saja niat itu. Tapi Hafiy ok. Tahun ni tahun pertama dia belajar semayang raya.. Alhamdulillah...



Yang popuan popuan plak sibuk kat dapur jer... hidang apa yang patut la.. Jom tengok apa menu pagi tu.....
Rendang Cili Padi Ayam Kampung adaaaaaaa..........wallah....


Semestinya lawan dia adalah Nasi Impit yang dimasak oleh bapak mertuaku....


Kuah Kacang tetap tak lupa.. spesel sket sebab taruk udang kering dan belimbing buluh. Korang penah taruk?.... cuba taruk skali..sedap sampai menjillat jari...



Rendang Berempah Daging Lembu pun ada...... wallaweyyyy....



Masak Lemak Cili Padi ayam pencen pun ada gak... mana satu nak makan ni.... Yang ni khas untuk Ajeed sebab pepagi dia mesti nak kena bedal sepinggan nasi. Nasi impit tak jalan bagi dia. So setiap pagi raya aku mesti tak lupa masak nasik putih skali.



Okkkk.......... jom makannnnnnnn... acara makan makan dimulakan selepas sesi bermaaf-maafan. Bila sumer dah settle...jomm masuk bulatannnnn...... Biasala...orang lelaki kami utamakan dulu... Kan diorang kan ketua keluarga. Imam kami plak tu. Makanya, part makan pun diorangla yang jadi imamnya.

Dan sesudah makan adalah acara yang paling disukai oleh remaja remaja riang ni.....Apalagi sesi fotografi la.

Ini sumer anak buah Ajeed. 1 family tak balik. So gambar raya tahun ni tak cukup ahli. Opssss remaja purba pun tak ketinggalan tau. Pun tak cukup ahli. Dari kiri isteri abang Ajeed yang No.5. Orang Melaka. Tengahari raya pertama tu baru diorang gerak balik Melaka. No2 dari kiri akak sulung Ajeed. Tinggal kat KL jer. Diala orang kuat masa buat rendang hari tu. Thank you  Along... untuk rendang yang sedap. 3 dari kiri isteri abang Ajeed yang no.3.. Orang dekat jerr... Shah Alam. Ke4 tu akak Ajeed yang No2, pun tinggal area Klang gak. Dia pun sama gerak balik umah mak mertua dia kat Johor petang raya ke-3.


Ni plak Mak dan pak mertua saya... Selamat Hari raya ..Mak Abah.. Ampunkan dosa saya sepanjang saya menjadi menantu dalam family ni.

Aku pun tak paham naper diorang tak nak pakai baju raya.

Penatla...... tgk pic jer boleh



Pinjam keter orang jap.......

Last but not Least........
Pic raya kami.. wolopun tak cukup korum... satu family tak balik.


Babaiiii.....................

2 comments:

Kathy Tuah said...

x penah lak buat kuah kacang taruk udang kering & belimbing buluh..pasni kene try buat ^^

aCik Anie said...

tak penah makan?... nanti boleh cuba la..