Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, August 17, 2011

Nak TV Baru...

Assalamualaikum..

Nampaknya raya tahun ni without TV la,,,

2 bulan lepas aku duk membebel kat blog ni pasal TV kat umah aku tu dah nak kena campak. Mau taknya ..On pukul 8, kul 10 baru kuar gambar. Paling lama 2 jam dia amcik masa nak warmup. Ekceli 5 tahun lepas TV tu dah dihantar repair. Ntah menatang apa yang rosaknya aku pun dah lupa. So tokey tu charge 180 tak silap aku la sebab nak beli barang ganti tu mahal la juga. So bayarla kan. Kan kalo tak repair boring jer kat umah.. melangut ko tenung aku aku tenung ko...sudahnya berperang.

Jadinya nak dijadikan cerita partner aku yang sangat kretip ni cuba cuba la baraikan TV kami tu tadi. Mana tahu.hasil sentuhan tangan dia TV tu ok.. InsyaAllah.. Setelah dibaraikan badan TV tu maka terbongkarlah satu rahsia..

Rahsianya Tokey yang merepair TV 5 tahun lepas tu takder tukar mana-mana part pun.. Cuma ader kesan sambung menyambung wayar jer. So aku syak ini satu tipu muslihat. Konon nak untung lebih. Tipu customer yang tulus mulus macam kami ni. Mentanglah kami tak tahu apa-apa. Senang jer main tipu-tipu yer. Jaga ko.. Lepas ni jangan saper-saper hantar TV untuk repair kat kedai Taman Kajang Mewah ni. Orang KM mesti tahu kedai ni.

So lepas siap jer Ajeed baraikan TV tadi, maka pasanglah balik TV tadi dengan penuh harapan. Mana tau tangan Ajeed ada sentuhan ajaib ker... Sudahnya TV tadi jadi lagi teruk. Dari 2 jam baru terbukak terus tukar 1 @ 2 hari baru terbukak. Contohnya ginila.. Tadi aku bangun sahur aku terus ONkan TV, tapi balik nanti ko janganla bercita-cita dapat tengok Kasih Alia, sebab besok atau lusa baru dia OK. Sila Percaya.

Jadi buat masa sekarang ni apa yang kami buat malam malam bila TV tu tak terON adalah:

1- Tengok Tonton.Com jer.... (citer yang dah lepas).
2- Kalo line OK..bukak youtube..
3-Kalo dah boring line tenet slow macam siput sdut masak lomak pon sodap maka aku jadi ustazah kejap.
4- Lepas jadi ustazah biasanya aku tukar topeng plak,,aku jadi Mak Tarzan..

Gitulah rutin setiap malam kalo TV kat umah tu buat hal. So korang rasa patut ke tak patut aku ambik TV baru.. Ke ader saper saper yang sudi bersedekah LG LED TV 32 inch ..



atau lagi best sempena Ramadhan Almubarrak yang barokah ini.




Jap... Nak kelepek duit celah tilam.. Mana tahu jumpa duit sekepuk ker...


No comments: