Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, August 12, 2011

Kejutan Semalam

Assalamualaikum....

Semangat giler kentang pagi ni, pukul 6-30 dah bangun, maka hari ni sempatlah aku calit lipstik sket kat bibir, tepek bedak sket kat muka.. namun eyeshadow , blusher bagai ni aku tak letak, rimas la kalo pakai benda ni sumer. Nak tengok aku pakai?.. dalam setahun adala 2-3 kali. Ntah kenapa bab makeup aku fail. Kalo aku calit benda tu sumer aku rasa masam muka ni tebal secara mendadak sebanyak 10inch. Serius...rimasssss....

Tapi jauh disudut hati aku teringin gak nak jadi cantik jelita macam popuan sejati yang lain. Biasala.. makeup kan sinonim dengan wanita. Tambah tambah perumpuan separa tua macam aku ni. Kena la up sket muka ni. Kan selebet memanjang laki cari yang gebus mantop lagi montok plak. Wellllll lelaki. Mungkin satu hari nanti aku ke arah itu kot, itupun selepas aku ambik course asas makeup. Baru rasa level confident tu naik sket. Itu sebab lately ni pic aku jarang sangat terpampam kat blog ni... maklumla... muka aku ni teruk sangat..ala ala ibu dalam pantang. Buat malu jer kalo taruk kat blog, kan tak pasal pasal dari ader yang suka baca terus trafic menjunam jatuh ke bawah....

Melalut la plak pagi ni...

Ekceli semalam aku ada kejutan kan sini. Kejutan dari Tuan DOE a.k.a Jabatan Alam Sekitar. Maklumla kompeni aku ni kan penyumbang peratusan yang agak tinggi dalam pencemaran alam sekitar... hemmmm... yer ke?.. Idakla sampai gitu sekali. Ekceli gini... kalo kompeni tu ambik ISO 14001 so secara otomatiknya akan deal dengan DOE. Biasanya dalam setahun tu atlis sekali diorang akan datang secara mengejut untuk buat spot check. Semalam punya lawatan biasala... positif komen ajer. Aiii biasala..tengok siapa yang control....uhuk..uhuk.. report sumer lengkap, invonteri lengkap.... Schedule Waste area kemas... ape nak lagi....(*eksyen)



Tapi yang tak bestnya Puan DOE tu yang agak sedikit kerek... Panggil bos aku pun saudari.. apa salahnya panggil Puan jer.... Tak mesra alam langsung. Dahla muka masam mencuka... Yang sebelah sinin tu bos aku..yang sana tu dia la (Puan DOE).

Hi Puan DOE... tau la awak tu poser. Bonus raya kan baru dapat...

Dan Tuan DOE adalah sangat encemmm..hohoho



Tapi bila dah lama sket baru la banyak cakap sket. Baru la dia panggil boss aku tu Puan.. kalo tak.. main saudari jer, Ingat pidato ke aper?... Nasib baik report positif.. kalo tak ..malas aku nak layan. Sekali ko masam..seribu kali aku mencuka tau...Astargfirullahhhh... nipissss poser aku.

Ok la..dah makin melalut sangat ni... kan dari nipis terus takder pahala langsung..

Opsss soryyyy...1 lagi citer panas... masuk jer kerja pagi tadi dapat berita ader 2 orang operator tercedera. Katanya gas nitrogen meletup... Biasala aku sebagai polis pencen...

Macam mana boleh kena..
diorang ada bunyi macam bocor..pastu datang la tengok.. 2 orang yang kena. Sorang yang kat belakang tu takder la teruk sangat dapat MC 4 hari jer sebab dia terus pergi toilet..yang sorang lagi yang kat depan sket tu yang teruk...

ooooooooooooo....... panjang punya o, aku usul lagi..

Pastu jadi macam mana...
Mula mula tu sejukkkk satu badan..pastu terus macam kebassss..kaku...lumpuh takleh nak gerak..
masya allah..sampai camtu sekali.


Yang lagi kesian budak yang teruk tu adalah pekerja kontrak, kalo kompeni sure boleh claim Socso. Ginilah paddahnya bila kerja melalui orang tengah. Yang ruginya kita. So moral of the story kalo nak kerja jangan melalui agen, terus direct tepon kilang. Gaji pun up sket.

Sekian terima kasih...
Dari reporter tak berbayar a.k.a polis wanita separa tua yang dah nak pencen tak lama lagi..
:)

2 comments:

intan morsalin said...

bahaya gak tempat kije cik anie ni ek...bukan opis la tp kilang nyer...cian dah la kije contrak..kalau ade insuran xpe gak..kalau xde kna la tnggung sdiri kan

aCik Anie said...

yerla... tak dpt aper...dapat sakit jer