Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, August 3, 2011

Diari 2 Ramadhan

Assalamualaikum..

Hari ni pun ngantuk jugak, nampak gaya kena ambik suppliment tambahan ni.
Semalam juadah untuk berbuka sumer beli kat kantin tempat kerja aku. Nasib baik keluar awal sket. Diorang sumer berebut rebut nak menapau. Ingat aku jer yang malas masak. Ok la sket beli kat sini kalo nak banding situasi kat bazar ramadhan, kenyang dengan cium bau ketiak orang jer. Punyala ramai orang. Tapi semalam aku mmenyinggah jugak kat BRKM (Bazar Ramadhan Kajang Mewah) sebab tekak aku ni macam terasa nak makan Roti John PakTam.

Siap jer beli aku terus cari Ajeed kat parking motor..
Sudahhhh...dia plak yang hilang.. Nak tak nak jalan kaki balik umah. Tapi aku masih sempat inform dia yang aku dah balik. Rupanya dia hilang sebab dia takut tulang lembu kat kedai Wak tu habis. Dari semalam dia nak makan sup tulang. So hari ni ingat nak buat la sket. Kan kempunan plak. Sekarang kalo nak masak pun takleh banyak banyak. 2 kali makan cukupla. Berbuka and Sahur. Kalo berlebih kan bersedara ngan setan plak.

Malam tadi adalah malam bersejarah dalam hidup aku sepanjang bergelar seorang ibu. Malam tadi Hafiy dah mula ke Masjid ikut pakngah dia semayang terawih. Tak sangka plak dia tersangat sangat la behave masa kat mesjid. Aku budget dia dah meraung nak balik. Rupanya tidak.. Sampai sudah dia ikut.. (ikut cara dia.. semayang pandang kiri kanan). Bermula ngan semayang Isyak pun kat sana.. complete 4 rakaat.. ikut imam. Bila dah masuk semayang terawih dia dah mula tak senang duduk. Tapi tak mengamuk.

Balik jer terawih aku cuba soal selidik dia

Hafiy semayang terawih kat masjid erk..
aa.aa... orang cakap..AMINNNNNNNN kuat kuat..


Pembelajaran pertama Hafiy semayang terawih kat mesjid orang cakap amin kuat kuat..

Bagusss.. bagus...
Besok nak pegi lagi tak..
Nak...


YA ALLAH ... KAU BENTUKKAN JIWA ANAKKU MENJADI SATU JIWA YANG TINGGI NILAI AKHLAKNYA..

AMIN....Sejuk perut ibu mengandungkan kau nak. Tapi budak ni bukan boleh dipaksa paksa pun, lagipun dia baru 3 thn 1/2. Tapi orang kata kalo nak melentur buluh biar dari rebungnya. Bila dah jadi buluh memang susah ya amatla.

Aku harap malam ni dia masih bersemangat nak pegi mesjid. Malam tadi pak ngah dia upah air oren sebotol. Malam ni siap la.. apa plak yang dia nak pau ni. HFC kot. hehe

2 comments:

aizamia3 said...

amin.. moga dia menjadi anak yang soleh.. ;)

aCik Anie said...

aminnnn...ramai ramai