Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, August 2, 2011

Diari 1 Ramadhan

Assalamualaikum..

Ya Ampunnn...... Peningnya kepala aku..
Sahur tadi nyaris terbabas dalam semak. 5.25 baru tersedar. Tu pun nasib baik sedar. Alarm nya awal awal lagi aku dah set. Tapi bila masa berbunyi pun aku tak pasti. Nasib baik sempat lagi Ajeed makan. Nasi lebih semalam tak sempat nak panaskan. Bedal nasik sejuk jerla. Cuma udang masak lemak tu jerla aku panaskan. Kan pagi pagi buta tak tertelan plak diorang nak makan kalo lauk pun sejuk.

So kesimpulannya sahur tadi sumer repeat makan yang buka semalam. Kemain lagi plan nak goreng pekasam la... hampesss... Aku sempat potong bawang jer..

Tak payah nak goreng apa apa lagi la.. dah lewat ni makan apa yang ada..
okkk..ok...


Macam lipas kudung diorang makan. Suap telan suap telan. Nasib baik sempat buat milo panas. Adala jugak ABM (Alat bantu menelan). Kesian.. nasib tak tercekik. Bila diorang habis makan baru la aku terhegeh hegeh nak makan... Takperla dah masuk Imsak pun... Azan subuh pun aku boleh makan lagi hehe.. tu sebab aku tak kelam kelibut sangat.



Malam tadi sempat Adik aku pegi terawih... Siap terawih dalam kul 10 gitu..

ramai tak org semayang terawih malam ni..
hari ke-2 ni ramai lagi la...
Tapikan aku tgk muka ko pegi terrawih teringat aku satu kisah..
kisoh gapo?


Biasala zaman budak mentah berterwih kat kampung. Kemain lagi lawanya..sopann sejuk jer hati tengok dia turun dari rumah, bersongkok bagai... seluar kat dalam , pelikat kat luar.. Baik punya cover. Sudahnya bukan masjid yang dituju..

Port peberet 'Wakaf depan Klinik Desa'....

Punyala kental bersemangat waja mak aku ikut dia dari belakang. Yer la.. mau tak curiga kalo tiap tiap malam hilang. Tapi bila tanya ayah aku ader nampak tak kelibat dia kat mesjid takder plak. Mau tak syak orang tua tu. Yang aku kelakar dia siap tolak motor senyap senyap.. konon kalo naik motor dari umah mak aku perasan la.

Jauh giler tolak motor..dia tak sedar yang mak aku dah follow dia dari belakang. Sampai kat Port baru diaorang perasan.. terus lari menyorok dalam parit. Paling tak tahan siap selubung dengan kain pelikat lagi. Dengan harapan mak aku tak dapat bezakan mana satu dia mana satu tong sampah. Kan gelap.. mana nak cam.ader cahaya pun samar samar kalo nampak pun mata putih jer.

Bila dah kena sergah..apa lagi.. menggelupur..menggelabah biawak.. part ni aku tak tertahan ... nak terkencing tgk muka dia .. ibarat kalo toreh pun memang takder darah yang keluar.

Itulah.... nak kelentong orang tapi tak berapa nak bijak. Ader ker nak gi terwaih.. tapi awak ambik motor senyap senyap macam pencuri. 500 meter baru dengar enjin motor.

Tapi semalam bila aku citer balik peristiwa ni kat dia... tersengih macam kerang busuk.. Mesti dalam hati dia cakap..

Lahaii..bodohnya aku masa tu...

hehe...

No comments: