Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, August 5, 2011

Aku Pun Nak Jugak...

Assalamualaikum...

Petang yang syahdu.. Jeles dengan orang yang kerja gomen kat Kelantan. Kul2++ dah boleh balik rumah. Kita kat sini selagi tak bunyi loceng janganla ko nak balik. Boleh nak balik tu tapi elaun kedatangan tlak la 20henggit. Tak masuk kena tolak gaji ikut jam lagi.

Takperla.... cakap banyak pun takder guna gak.. Kat sini jugak aku melopong pun. Redha jer la.

Minggu lepas geng geng QA ni sibuk sangat dengan beli set cadar + comforter sekali. Tak heran aku. Tapi bila aku tanya..

Ko beli cadar?....
beli.....


jumpa orang lain aku tanya plak...

Ko beli ke cadar yang si S jual tu..
Beliii... dah murah....4 kali bayar ambik la..

Apa lagi.... masuk ofis terus call si S tu adr lagi ker stok cadar tu.... Kebetulan aderla 3 set lagi. Terus la aku booking. Balik jer rumah, sebagai isteri solehah (*pui) terus la mintak ijin ngan Mas Ajeed aku tuh...

Wakkk.. saya nak beli cadar boleh... hutang.. 4 kali bayar
Ahh..takyah la sibuk nak beli itu ini... kan nak raya ni... ambik jer la lepas raya..
Alllaaaaaaaaa....hutang la, bukan bayar sedebuk pun.. (*tak puas hati... )

Aku pun dah mula carik idea, camner nak buat ni... dengan si S aku dah booking. Tapi tanya Mas Ajeed tak diizin plak. Nak dicancell segan la plak acik weyyy... Sepatutnya aku kena bincang dengan Mas Ajeed dulukan. Ni la yang buat aku malas nak bukak mulut ni. Baik aku buat senyap jer.. tahu tahu ader. Kalo buat macam ni gerenti dia takleh kata apa dah.

Dan pagi tadi si S tu panggil la aku suh tengok stok cadar yang balance hari tu...
Sudahhhh... terberkenan la pulak. camner ni?

ambik jer la.... 4 kali bayar. lepas raya baru bayar
hahhh... betul ni.. bulan ni takyah bayar erk?..
Ya...lepas raya baru start bayar..
ok la.. saya ambik yang ni la.....

OK la... aku tak bantah cakap Mas aku kan.. dia mintak aku amik lepas raya. dan dalam masa yang sama si S suruh bayar lepas raya...
Apalagi... rembat la satu..... aper susah... 4 kali bayar tu... sebulan 30 jer... Mana satu lawa yang atas ke yang bawah?....



Aku ada tanya si S kat mana dia ambik stok ni, rupanya dia jadi sharepartner dengan tokey kat Nilai 3 nuh. Aku tanya lagi.. biasala polis pencen... tanya selagi tak puas hati.

Dah berapa set laku...
Adala 30 set...

Fuhhh.... 30X130.. berapa tuh? tu sebab aku cakap.. jual apa jer kat sini gerenti sumer laku.
Jap..jap....nak tanya.........

saper nak beli tempoyak, satu tapau 5 ringgit... fresh dari ladang..

No comments: