Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, August 3, 2011

Akhirnya........

Assalamualaikum..

Hari ni rasa macam rajin sket nak hapdate blog. So apalah salahnya aku manfaat setiap saat masa yang ada ni untuk hapdate blog. Bila CPU aku dah ok gerenti tak dapat dah. Kalo ader pun hapdate secara part time jer. Kalo macam sekarang ni....port baikkkkkk punya.... hahaha..(gelak setan dulu sambil berkata)..

"kilang ni aku yang punya"....

Korang ingat tak citer aku pasal beli doyan tapi dapat stok yang boleh buat tempoyak. Nasib baik orang yg jual tu kira longgok. Kalo kira kilo mau aku serang dia secara berhemah....

pakcik jual tempoyak ke jual doyan...

Sopan kan?...Mau aku tak bengang... dalam 10 bijik 2 jer yang ok tau... 1 bijik isi putih, alahai 3 ulas jer pun isinya, dan yang satu bijik lagi isi kuning.. memang baka terbaik dari dusun la. 8 biji lagi baki yang tinggal tu memang stok buat tempoyak la. Separuh lagi aku buat kuah doyan cicah ngan roti. Sedap gak.



Korang perasan tu.. 1 ulas yang hujung tu jer buah yang OK, yang sedap mata memandang sket... yang lainnya hampes..

Sat tadi ader staff (co ya nun alif) dari kilang Shah Alam call aku.. biasala kami sembang sembang pasal isu-isu terkini, pasal raya, puasa, kuih raya sumer la..aku tanya dia..

kat sana dah ada org jual kuih raya ker?...
adaaaa... kuih baju katalog sumer ada.. sini jual apa pun laku..
oooooo... kalo saya jual tempoyak..u jadi dealer boleh tak?
bolehhh.. tempoyak ikan ker tempoyak udanggg....


SAH..... dia confius atau memang langsung tak tahu mana satu tempoyak, mana satu cencaluk..

tempoyak tu yang buat ngan durian la.. warna kuning..kuning tu..
oooooo yang itu... laku laku...
ok nanti i hantar sana...


Haha.. tak sia sia aku beli doyan longgok... ader chance dapat duit raya ni...
Tu belum yang mak aku supply lagi. Dia dah tanya sape nak beli tempoyak. Kalo ada dia nak hantar....finin..finin..camner cara aku nak buat marketing ni.

Nampak gaya sket lagi aku dapat tittle baru la..

cikanie ader?...
cikanie?..saper.. apa nama penuh dia..
alllaaaaa..cikanie yang jual tempoyak tu..
CIKANIE TEMPOYAK...


Nah... lempang sedassssssssssss nak?...

No comments: