Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, July 6, 2011

Majlis Pertunangan Kazen Aku

Assalamualaikum..

Salam untuk sumer.. Sepanjang bulan ni aku bz sket sebab ada external audit. So sekarang ni curik curik update time rehat jer. Non ader masa nak blogwalking. Entry lepas aku ada citer pasal minggu lepas yang agak kelam kelibut sket. Dengan Hadif demam, dengan kazen aku tunang, dengan jiran setaman aku kawin..dengan itu dengan ini.. tapi relaxxx bebbb coolllll... 1 persatu aku citer kat sini. Kes Hadif demam dah settle.. hari ni kisah tunang kazen aku plak.



Sebelum tu apa apa hal nak ucap tahniah kat kazen aku tu.. Ana Almas namanya. Sebab selamat sudah menjadi tunangan kepada En Zul dalam satu majlis yang agak meriah la bagi aku. Yer la.. ader duit sumer jadi meriah..grand gitu. Yer dop?



Ekceli dia ni perahsia sket. Kalo aku tanya pasal pakwe... "mana ada..mana ada".. tetiba dengan citer dah nak bertunang. Pandai betul dia sorok bakal suami dia ni. Rasanya Si Zul ni pensyarah dia kat MSU. Pandai cikgu pilih bakal isteri yerkk.. cantik..ayu lagik.. Apapun tahniah la untuk korang. Tak sabar nak tunggu tahun depan. Makan nasik minyak lagi.



Rumah aku dengan umah kazen aku dekat jer.. dalam 10 minit jer naik keter. Soooo takder la aku nak kecoh bangun pepagi... Dalam kul 10-30 kitorang dah sampai sana. Tu pun sumer blom settle lagi.. Khemah baru siap.. makanan untuk tetamu pun diorang tengah nak setup...Aku siap paksa Hafiy lagi.. skodeng makanan dah siap ke belum..hehe.





Buat apa kelam kelibut.. majlisnya pukul 12 gitu. Rombongan tu almost datang dari Kedah.. Sebab si Zul ni asal sana. Tapi yang aku herannya ada yang bunyi sleng Kedah, ada yang sleng Kelantan. So mana satu yang tepat pun aku tak pasti. Tapi tak kisahlah...yang penting diorang dah pun selamat bertunang.



Sebelum ni aku ada mintak nak tengok rupa tunang dia tu.. tapi hampesss..taknak dia tunjuk.. Masa tunang hari tu pun tak sempat aku nak ambik gambar diorang guna kamera cabuk aku tu. Tapi takperla, sebab dekat cupcake tu ader gambar mereka berdua... hahaha..tak dapat tangkap tuan punya badan dapat tangkap gambar kat cupcake pun jadi la. Aku tahu nama dia Zul pun sebab tengok nama dia kat sini tau.. kejam tak kejam si Ana ni ?... Rahsia sangat...



Yang aku kelakarnya pasal Flower Gurl yang kiut miut 2 orang ni..



Cute kan?.. anak buah si Ana la ni.. Si cute tembam tu namanya Dalili...



dan yang sorang lagi Irdina.Yang sebelah tu makcik aku yang datang dari Kelantan. Punyalah semangat nak tengok anak buah kesayangan dia bertunang. Hehehe



Yang kelakarnya diorang ni siap plan..kenkunun nak iring Ana kuar bilik masa sarung cincin.. konon flower gurl ni la yang kuar dulu.. alih alih..bila time nak sarung cincin... 2 orang flower gurl ni buat hal.. sorang ngamuk nak susu sorang lagi ilang entah mana.. ngamuk nak tidor kut.. sudahnya kuar la Makcik dia sorang sorang.. sipu sipu cover malu..hehe.. Gambar kat atas siap ada flower gurl sebelah tu ambik masa sebelum majlis.. mood tengah baik.. masa majlis..haremmm... muka sumer dah kelat. Ngantuk la..lapar la.hehhehe.. kalakor..



Yang ni plak Mama & Abah si Ana.. Abah dia tu la abang kepada mak aku. Kemain lagi diorang.. Yer la ... mana tak hapy.. kuarga diorang bakal bertambah dari tahun ke tahun..alhamdulillah.. Moga jodah diorang dipanjangkan hingga ke anak cucu .. Amin..



Sat..sat.. lom habis lagi.... Pelamin mana..pelamin....
Aku berkenan sangat dengan pelamin nak indah ni.. Ehhh orang panggil pelamin gak ker... Kalo pelamin mesti ada kerusi kan?..watever la.. tapi aku cukup suka..sebab simple jer...



Ok la..sebagai penutup cerita.. last but not least.. Saper lagi anak bujang aku 2 orang ni la... Tukang buat kacau kat majlis orang.. Sorang sibuk nak bergambar kat atas pelamin.. Nasib baik tak roboh pelamin tu..



Sorang lagi..sibuk nak bawak bakul tedybear flower gurl.. Tapi bear ntah mana bebudak ni campak...haha.. Ok la itu jer cerita untuk entry kali ni.. Soryla kalo ader gambar tercilok dari FB sesaper yer.. Kira halal la.

Harap korang tak pening baca entry aku.. maklumla..nak cepat... hehe..
Citer pasal jiran setaman aku kawin sat lagi nooo.. Kelakar sungguh bapak pengantin.

2 comments:

POPO said...

da tunang pon nk rahsia lg...
hahah
sumbak ana nih...
tgk gmbr kt cupcake pon jadk la..
hahaha

aizamia3 said...

hikhikhik.. itulah payahnya kalau guna khidmat si comel itu.. tak kena masa meragamlah..