Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, June 15, 2011

Monolog | Entry Rojak Buah | Rojak Buah Pun Sodap

Assalamualaikum..

Ayoooooo mengantuk wehhhh.. Menguap ajer dah lapanploh kali, belum kira kuar masuk toilet lagi, betul betul pinggang, menggeliat....cukup pakej untuk jadi "Pekerja Contoh".... Boringgggggggg……………….Pagi..petang malam.. ginilah rutin harian hidup aku, piker..piker..piker… nak update aper erk..?.. Kan kalo bersawang lama lama ader plak reader yang lari. Kalo buat citer sama ader plak reader yang bosan. Finin..finin

Sekarang ni aku tengah keboringan.. mengantuk.. malasss nak buat kerja.. Tapi sempat lagi otak ni ligat berfikir…. Apa aku nak buat untuk improve diri aku. Aku kena buat sesuatu yang drastic untuk ubah rutin hidup aku. Siyes aku cakap.. aku bosan dengan hidup yang macam sekarang.. Takder perubahan, static jer dari dulu sampai sekarang.. cukup cukup makan.. alakadar… Sumpah.. bosan. Kalo boleh setapak maju ke hadapan pun dah ok..tak perlu bertapak-tapak. Korang pernah tak dalam situasi aku sekarang.

Kadang kadang bila tengok orang dah upgrade..maju ke depan aku jeles gak. Tapi jeles jer la. Nak agresif macam diorang… aduhhhh.. Naper aku takder kekuatan itu. Tapi kalo hidup ni suka membezakan dengan orang itu.. orang ni tak elok jugak kan. Pada aku kalo hidup kita suka bandingkan dengan hidup orang lain impak negatif lagi banyak dari yang positif..

Ahhh.. Malas aku nak memberatkan kepala otak dengan masalah masalah yang takder berpenghujung macam ni. Agaknya aku kena join seminar motivasi doctor azizan kot baru aku boleh improve diri aku. Saper sini penah join bengkel pakcik ni. Bunyinya macam gempak jer. Member aku ader jugak war warkan pasal ni.. Kalo register sekarang 35 henggit rasa.. tapi kalo nak join lepas ni jawabnya kena kuar duit beratus ratus. Tapi sejauh mana keberkesanan bengkel ni pada manusia yang hati kering macam aku ni.

Takper la dulu.. kasi diorang join la dulu. Kalo diorang kata best..rugi tak join baru kita join..

Ehh.. aku nak citer pasal malam tadi.. Punyala tahan napsu lapar bila tengok ikan jaket goreng. Walhal bukan best mana pun.. Tapi entah macam mana bila aku tengok ikan tu rasa dah seminggu tak makan nasi, kebulur sangat dah kekdahnya.

Ahh… takleh jadi ni.. aku pegi dapur.. cubit sket.. sedap… terus ambik pinggan.. Nasi 2-3 suap.. lauk separuh…kenyang.. ok la kan.. dari makan berpinggan pinggan macam dolu-dolu.

Dan penutup kisah petang ini…Budak yang Kemaruk berstokin, sorang pakai kat tangan,



dan sorang lagi plak pakai kat kaki..



ah..lantakla janji diorang bahagia.. paling penting tak mengamuk. Kan kalo ditegah mau merajuk hempas hempas barang. Budak kecik ni kemain lagi…kalo ditegah siap boleh golek guling guling lagi.. kalah abang dia. …aku pun tak tahu apa motif diorang berstokin di tengahai hari…



Ingat pic ini aku nak post untuk Wordless Wednesday. Tapi macam rugi plak kalo takder citer. Akhirnya aku selit jer la kat sini dah alang-alang kan.. takder idea sangat.

Ok dahhh….. Itu sajer… Sekian Terima Kasih. Apa yang penting.. misi sekarang nak publish sumer gambar gambar yang dah jadi pekasam dalam folder aku. Rojak pun rojak la. Janji dalam folder clear..MUAHAHA.. Statement keji giler kan?

No comments: