Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, June 13, 2011

Keja Saper Ni Korang Rasa...

Assalamualaikum..

Sorry la kalo entry aku ni kurang ajar sket. Bukan niat nak hentam sesaper ..Sajer nak lepas geram....

Gini citernya.....

Hari tu... tahun lepas... bulan poser umah adik aku kena masuk orang, kira penyamun la.. Barang kemas sumer hilang. Kebetulan masa kejadian tu adik aku tengah siap nak balik kampung... dalam pukul 2 pagi gitu. Sooo urusan report polis segala bagai ni adik aku buat selepas balik kampung la.. kiranya seminggu lepas tu. Asalnya taknak buat report , nak settle kat situ jer.. Tapi sebab ketua kampung dah tau maka kena la report jugak... Sebab orang yang tangkap pencurik tu serahkan budak tu kat Ketua kampung.. Yer la..Dah kena langgar...sumer orang terlibat. Paham pahamla bila dah jadi kes polis... memang akan ambik masa yang lama la nak settle. Sekarang barang kemas tu dah jadi barang bukti. Ada kat Balai Selayang sekarang.

Yang menjadi masalahnya.. rantai tangan adik aku dah putus dua macam kena kerat. Rantai tu jenis berpetak tau.. sekarang ni 1 petak rantai tu dah hilang. Aku rasa ni sumer kerja manusia yang jenis pelahap rete orang. Kan benda tu jadi bahan bukti ofcoz la diorang kena simpan rapi..elok elok kan, Aku pun heran saper yang boleh curik balik then potong.



Nak kata kerja org luar tak mungkin kot, nak kata kerja penyangak tadi pun mustahil, sebab adik ipar adik aku tu tengok dengan jelas rantai tu masih dalam keadaan yang elok masa kat tangan sipencuri tadi. Sooo..takkan nak kata kerja hantu plak kan..Pikirla sendiri ni kerja saper...

Kalo la pelahap sekalipun takyah la ko nak ambik sekerat sekerat. Naper tak ambik seketul terus. Bangang punya pencurik.



Takder kerja lain ker... orang yang kuar masuk taman ni pun nak di saman...

Ehh..Kuar topik erk?...

No comments: