Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, June 9, 2011

Menu Diet Saya Lunch Tadi...

Assalamualaikum....

Alhamdulillah... dah kenyang..
Korang rasa ni jadual diet ker atau makan ikut napsu tekak. Pada aku la 30 % jer aku ikut diet kot.



Buah Betik Pembuka Bicara. Betul kan ikut diet..makan buah dulu..



Nasik 3 senduk kot. Kalo ikut diet 1 senduk jer tau..kalo 1 senduk jawabnya aku duk meratah lauk jer la. Tu sebab aku ambik ngam-ngam jer ngan lauk. hehehe..Tapi sayur kat kantin sudah yilek pocci. Ader la kangkung 2-3 kerat. Emmpp baik tak yah..lekat celah gigi jer... Tapi dalam Masak Asam Tempoyak tu ader la 2-3 urat daun kesum.. 2-3 keping bunga kantan.. kira masuk dalam kategori sayur jer la erk...Lauk plak kepala patin semata. Pastu aku terliur plak tengok ikan masin..Ehhh tambah la sejenis lauk lagi... bukan tambah kalori pun..cinonit jer ikannya tapi mahal jugak erk..50sen 1. Ahhh.. makan jer la....



Dan penutupnya, buah sekali lagi... Dalam diet takder macam ni tau. Ni sesajer aku nak tambah. Terliur plak tengok buah nenas..kekuningan yang agak aku tengah masak ranum gitu. Bedal buah sekali lagi lepas makan.



Soooo bertambah tambah la kenyang...



BTW...patin tu satu bungkus ni 2-50.. Korang rasa mahal ke murah?.... Tapi wa cakap lu la..... Masak Asam Tempoyak Ikan Patin dia ni memang betul betul Howwwliuuuuuuwwwwww..... Dulu aku tengok member aku makan..erkkkk... makan kepala ikan..lemak bersepahhh penuh pinggan... Sekali aku cuba.....waaaaaaaaaaaa... terus terjatuh chenta... Esok nak lagi.. lusa nak lagi... tulat nak lagi...Gitulah sampai ke hari ini. Siap tempah lagi ngan akak tu, kalo ada patin harus direserve untuk aku ngan kawan aku sekor sorang (kepala jer la)..

Ok.. itu jer jadual diet saya untuk hari ini.. Berapa % boleh bagi markah?

No comments: