Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, June 30, 2011

Ayam Golek Jom

Assalamualaikum..

Petang semalam..tetiba tekak aku teringin nak makan ayam … soooooo berkira kira lah dengan hati..nak makan ayam KFC ke atau ayam golek Seksyen 7 depan Urat Ketin tu. Minggu lepas baru makan KFC. Ahh taknak la.. Ayam golek lagi best.

Masuk jer keter terus cakap ngan Ajeed hasrat hati yang dah lama kepingin nak makan ayam golek persis bunting 3 bulan…cewaahhhh. Dia sengih ajerrrr…lagi bertambah lebar sengih dia bila aku cakap aku yang nak belanja sempena gaji baru.



Soooo apa lagi…lepas ambik anak terussss zupppppppp ke Seksyen 7. Ayam golek kat sana memang terbaekkkkk dari ladang yang pernah aku rasa la…. Tak pernah aku cuba kat tempat lain plak, mana tahu ada lagi tempat yang lagi sedap, yer tak?... boleh gak acu cuba try test len kali. Ayam Golek abang ni memang laku la.. Kalo terlambat sket jer..gerenti licin.

Ayam golek sekor…
Nak kerat beyyyy…kerat?.. erkk potong..
Aaaa..aaa..potong la….




Blur laki aku kejap… bila abang tu tanya nak kerat ker tak…. Apa daaa… buat malu bini jer… Nama jer makan budu, kerat pun tak tau ker….Maklumla...masih novis lagi.

Balik jer rumah terus dapat arahan …

Awak masak nasik segera…. Nescafe 1 jag…
Baikkkk bosss……


Rupanya dia makan ayam golek ngan nasik panas. Mulanya aku condem gak dia…Ada ker makan ayam golek ngan nasi gitu.. ratah jer la..Kan ader cicah dia tu.. Mana sedap makan ngan nasik.. Tapi sekali aku rasa…..

Ermmmm..sedap jugokkkk….

Terus suap Hafiy Hadif skali.. Malas dah nak piker menu apa aku nak masak untuk budak berdua tu malam nanti. Hafiy macam biasa la..telan ajer.. macam babah dia jugak.. Tapi Hadif haremmmm…. Rasa jer nasikk…terus uwekkkk…. Takperr…. Aku suap ayam jerrr…. Aikk makan la plak… tapi pastu dia datang balik kat aku bukak mulut. Rupanya dia hisap manisan ayam tu jer… isi dia buang.. Bijak ..bijak.. camner la berat badan ko nak naik anak oii.

Sooo dinner kami malam tu hanya ayam golek ngan nasi panas jer. Tapi aku macam biasala… konon nasik nak kurang.. tapi boleh plak aku bantai ayam tu sampai 3 ketul… erppp..gruppppppp….. alhamdulillah… kenyang… rasanya dalam peti ais tu ader lagi 4-5 ketul.. tapi part yang banyak isi la… tak laku sangat isi isi ni. Tapi hari ni gerenti licin ni.. isi pun isi la… janji sedap…. Yer dop?

1 comment:

aizamia3 said...

kalau kena dengan tekak mesti tempat tu akan jadi tempat untuk beli lagi dan lagi dan lagi..

psstt: dah 2 minggu en. suami teringinkan ayam golek kat pekan meru ni tapi bila balik kerja je dah habis huhuhu.. camno nak beli..