Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, May 26, 2011

Terkenang Sejenak

Assalamualaikum...

Termenung a.k.a terkedu sejenak bila terpandang wajah anak anak Hidayah Al Taqwa ni . Pic ni aku culik dari FB Rumah Anak Yatim Al-Taqwa, Hulu Langat.



Pic ni adalah pic terakhir sebelum kejadian tanah runtuh yang menimpa khemah diorang. Bila tengok budak kecik 2 orang kat depan tu terkenang plak si Hafiy ngan Hadif. Comelnya... nasib baik budak berdua kat depan tu tak termasuk dalam senarai mangsa.

Cuba korang bayangkan yang budak budak ni anak korang.. apa perasaan korang..Sedih?..Bangga?...

Teringin rasanya nak tengok Hafiy ngan Hadif macam ni.. Sejuk perut aku mengandungkan diorang... Insya Allah... Kalo dipanjangkan umur dimurahkan rezeki nak jugak aku hantar budak berdua ni sekolah tahfiz. Sempat gak goggle tadi sekolah tahfiz swasta..sumer mahal siot. Tapi bila di baca komen komen forumer dari forum Cari.Com rasa macam sekarang jugak nak daftar Hafiy masuk skolah Tahfiz..

Cer baca......

"Masa mak Mul meninggal, ruang tempat jenazah tu penuh dgn cucu-cucu mak sahaja bacakan yasin utk arwah..(org lain terpaksa baca yasin di ruang yg lain) Diorang dah tahu ape nak buat, tak pyh susah2 nak suruh buat tu.. buat ni.. Masa mandikan jenazah pon, kami adik beradik, sepupu & anak sedara je yg mandikan. Bilal perempuan tu cuma tolong guide shj. Alhamdulillah .."

Bila kita tengok masyarakat kita sekarang.. tugas baca yasin tahlil ni sumer upah orang surau yang buat.. bukankah lagi baik anak cucu kita sendiri yang buat kan....

Yang ni plak....

"makanan memang dijaga dengan ketat lah....selalu amalkan makan kismis, madu dan kurma disamping vitamin suplemen yg tingga DHA....pergaulan memang terbatas....tv memang tak tgk yg berunsur hiburan....berita tv pon dengar sahaja....memang kita tak terikut dgn tingkah laku budak22 hafiz nih....baik sgt"

Lepas ni jajan jajan, asam, organ binatang kena diharamkan masuk rumah aku... semangat kena kental bebbb.

Yang ni plak...

Kalau tuan/puan berminat kena latih anak2 erti kesusahan dr awal iaitu dr rumah lagi ya! Kurang2kan hiburan supaya derang x terperanjat bila masuk sekolah tahfiz. Strictly no TV, radio, internet, computer games

Yang ni ader branssss.... sekali tak dapat main games (kalo si Hafiy la)..satu rumah macam kapal pecah... mainan jadi mangsa... Pasni tv kena bukak masa diorang dah tido.. Elok jugak tv umah aku buat hal.. ekceli dah 2 bulan tv umah aku tu meroyan tanpa sebab.. Bukak tu boleh tapi tunggu 2 jam la baru ON.. contoh kalo ko nak tengok Naruto pukul 6.30, pukul 4.30 tu ko dah kena bukak. Kadang kadang tu kalo hari kerja, kitorang dah siap nak masuk tido baru tv tu terbukak sendiri. Mistik pun adooo.... (hihihiihi) cik pon gelak..

Dari citer pilu masuk citer lawak plak..haha.. biasala..blog rojak.

1 comment:

Anonymous said...

rojak2 pun ok apa ... atleast ada gak bahan bacaan utk akak (k.dilla)