Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, March 21, 2011

Itu Dia..Moncong Donald Duck

Ekceli…minggu lepas..atau berminggu minggu lepas (dah tak ingat dahhh)… Bangun jer dari tido aku perasan mulut Hafiy bengkak. Belek punya belek… ohhhh gigi dia yang rongak tu sudah mula buat hal. Alahaiii..kesian dia.. dari banyak cakap..terus kuncuppp jer berhari hari . Sooo aku nekad jer nak cabut gigi dia bila bengkak dah surut.


Tapi aku heran..kalu gusi bengkak mesti dia dah nangis kan. Ni takder..kalo kita usik jer baru dia cakap sakit.. Tapi takder nangis. Aku tak puas hati la. Belek punya belek lagi..barulah jumpa punca. Rupanya gusi dia melecur.. alaaaa…biasa jadi kalo tersilap berus gigi tu.. Apa nama erk.. melepuh?… aderla kesan 2 bijik kat gusi dia tu.

Tapikan aku kena cabut jugakla gigi si Hafiy ni.. dah parah benar. Risau gak kot dia sakit nanti..aku tak dapat bayang kalo budak baya dia tu sakit gigi. Kita yang tua ni pun sakit nya tak tertahan..sampai tonggeng terbalik..inikan budak.

Ni semua ikut gen aku la ni. Gigi cepat rosak.. Anak yang jadi mangsa.. Takper..lepas ni Hafiy kena rajin gosok gigi...eh bukan Hafiy..Ibunya kena rajin paksa Hafiy gosok gigi. Tapi kan.....
Lagi kesian bila kena panggil donald duck ngan babah dia….



Ehh..aku pun sama gelak sakan bila si Ajeed panggil Hafiy Donald Duck. Malam besoknya aku citer ngan Cik Cue dia….

“macam muncung ibunya la….”

Selamba tapir jerrr……


Masa ni aku ambik dari luar taska...sempat lagi dia sengih konon nak tunjuk gigi dia yang sakit tu la. Macamla dapat nampak dari luar. Sebelah tu si Hadif . Sibuk jugak nak masuk kamera. Kat taska plak pepagi nak tinggal dia dah senang sket. Dia macam dah tau ..pagi pagi memang dia akan kena tinggal. Kalo dulu....ermmm...tak senang aku nak kerja...
Notakaki: Ehhh..panjang sangat ke muncung aku erk?...

No comments: