Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, March 25, 2011

Hi Jumaat ….

Assalamualaikum…. Semoga anda semua dalam rahmat Allah SWT.

Hari yang paling besh adalah Jumaat. Betul kan?..sebab besok kan cuti. Yang keja separuh hari tu nasib la… Lagi teruk Sabtu pun normal working day. Hahhhh.. saper nak jawab. Sendiri jawab la.

Hari ni bangu lewat sket dari semalam. Sajer jer…sebab memang niat tak nak goreng nasi..hehe.. Motif bangun awal sebab nak goreng nasi.

Ok… Malam tadi aku mimpi sedih sangat. Mengarut pun ader… Mimpi orang BN ngan Pas perang. Orang BN yang mulakan serangan ke atas orang pas dulu... Diorang ader jet pejuang lagi. Siap ader peluru perpandu bagai la. Aku adalah salah sorang mangsa yang cedera. Yang peliknya aku koma,,,, Pastu ntah saper bagi bantuan CPR aku boleh sedar balik.. yang pasti orang itu bukan Ajeed, Sedar sedar jer terus lari nyorok sebab jet datang kejar aku dari atas. Boleh gitu.? Adakah itu tandanya Mesia dah tak aman?

Bila tegok situasi politik kat Mesia ni cam takut jer. Rasa macam tak selamat. Macam ada bala yang akan datang tak lama lagi. Mana taknya fitnah makin menjadi-jadi, Korup plak dah berakar umbi..kezaliman berleluasa. Saper duit berkepuk dialah yang paling berkuasa… Saper yang patuh disalahkan?.. Yang jadi mangsa adalah Rakyat…OK…rakyat didahulukan Pencapaian Diutamakan.. Releven ker?… Ahhh..kalo nak citer bab ni mau kena ISA la Cikanie… Tapi sajer nak share jer..isu isu tu lah yang telah berjaya menyerap masuk dalam otak aku sampai terbawak ke alam mimpi.. Fuhhhhh Tragis sungguh situasi negara islam sekarang.

Ok.. jom makan biskut Hup Seng… Peace No War… Iyo la sangat.



Teruskan kerja anda dan berkerjalah sampai mati…..

No comments: