Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, March 3, 2011

Binatang Paling Hot

Masa balik kampung hari tu..sempat la Si Hafiy masuk kebun jumpa ngan kambing bebiri. Mak aku ader bela menatang ni…bukan satu kandang… 6 ekor jer. Tapi 6 ekor pun sudah cukup buat mak aku rindu kalo lama sket dia datang KL.. Macam macam alasan nak balik cepat. Itu la,,ini la…Tapi memang yer pun..susah sket nak tinggal laama-lama kat orang.. sehari dua boleh lagi… dah main 3-4 hari..jawabnya kena upah la. Tapi kan untung gak bela menatang ni.. koman koman pun kalau ko jual ko boleh dapat sekor 600 henggit. Cukup umur dalam stahun boleh jual la kalo bapak.




Cuti raya cina jari tu laku lagi sekor. Biasanya diorang beli sebab nak buat kikah la. Jadi dah berkurangan sekor lagi “anak” belaan kesayangan mak aku. Masa bawak si hafiy hari tu..sampai sudah kena dukung…sebab aper tau?

Sebab menatang u menyudu mulut ka dia…. Siap lari nyorok belakang pokok…sambil nangis..
Sekarang bila tanya….

Jom pi dusun..
Taknak.. takut lembu…


Kejap dia cakap biri biri..kejap dia cakap lembu… Aduiiiii yaiiii..
Yang paling kelakar

Biri-biri makan aper fiy..
Makan sayur….



Ohhhh… banyaknya nenek ko tanam sayur kat dusun ni yer.

No comments: