Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, February 15, 2011

Nasib SI Anak Tiri

Beginilah nasib si anak tiri. Orang kerja kita cuti. Orang cuti kita kena kerja. Yang paling sakit hati kena kerja di hari kelahiran besar Nabi Junjungan kita Muhammad S.A.W. Nampak sangat ke anak tirian ini. Korang nampak kan?.:P

Ok ..takper…sebab cuti ini berganti bulan 3 nanti. Ekceli.. hari ni sepatutnya memang kita cuti. Tapi sebab bulan 2 kan memang hari kerja pendek sangat plus cuti tahun baru cina hari tu.. soooo lagi la pendek hari bekerja bulan 2 ni. Sooo management decide tukar hari cuti hari ni ke hari lain. Hari lain itu adalah 18/03/11… Hoyeeee… masa ni orang kerja ..kami plak yang yilekkk….

Ni nak citer kisah pasal kerja hari ni la. Kan dah nama cuti umum. So taska budak 2 orang ni pun tutup gak. Sooo pening la aku.. mana nak letak budak berdua ni. Tepon akak yang biasa jaga budak berdua ni pun cuti gak. Katanya nak gi jenjalan..namanya cuti umum. Pengasuh pun nak gak bercuti la kan. OK fine…..

Soooo nak tak nak.. Ajeed jer orang yang paling layak menggalas tugas besar ini.. hehe. So aku pun berdiplomasilah dengan Ajeed. Pung pang pung pang.. (itu cara kami berdiplomasi). Dan keputusannya.... dia hanya boleh jaga separuh hari saja. Means aku kena half day la hari ni, dan satu lagi aku kena naik bas datang kerja pagi ni. Dia tak boleh hantar la. Yer la mana nak letak si Hadif. Hafiy tu takper. OK la..aku sanggup naik bas. Janji dapat datang kerja hari ni (cehh.. nampak sangat pekerja yang berdedikasi kan.. walhal..minggu lepas baru MC)

Dan pagi tadi seawal 6-30 lagi aku bangun.. mandi sumer…pakai baju sluar (nak kena mention gak erk?).. sekali aku dengar bunyii bas…. Berlari tengok.. sahhhh.. bas dah terlepas….. tengok jam kat dinding baru 6-50. Makkk aiiiiiii…awal gilerrrr bas datang. Biasa tak penah pagi naik bas. Mana ku tahu seawal ni dia datang. Habis camner ni?…. Kena cuti gak la gamaknya…….huhuhu (sedih yang dibuat buat)

Tetiba…………. toingggg..teringat..sorang kawan.. call dia terus… nasib baik dia kerja…. Soooo aku kira tumpang dia la. Satu masalah dah settle…Kebetulan jalan kami pun sehaluan… lagi cantikkkk. Takyah nak susahkan dia… dah memang dia kena lalu jalan umah aku kalo nak gi kerja kan.. Apa salahnya aku tumpang skaki. Dia kuar 7-30…..maknanya aku masih ader sket masa nak beli sarapan untuk budak berdua tu.. plus pengasuh sekali. Hehehe. Sempat gak la jemur kain. Sambil sambil jemur kain sekali lagi cuba berdiplomasi ngan Ajeed. Kali ni aku offer dia..

Aku : Wak… kalo saya bagi upah 50 untuk ngasuh budak-budak ni 1 hari nak tak?
Dia : Cash nak…hutang tak nak...


Wahhhhhhh ambik ko.. mata duitannnn...… terus nak… dari ader kerja hari kena hantar company profile la…ambik itu ini la.. discussion la…bila aku offer gitu..dan dan ok jer…..

Husshhhhh…

Tengah berbincang tetiba kawan yang aku nak tumpang tadi dah sampai…. Tak sempat nak habiskan perbincangan kami. Takperla..jap lagi aku call dia.. Kalo dia kena kerja gak maknya aku halfday la hari ni.. Kalo dia sanggup cancell kerja dia..maknanya duit aku pun melayang la 50 henggit… cash tau….
Ok la.. itu jer cerita untuk hari ni. Sat.. aku nak call dia camner…..

No comments: