Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, February 2, 2011

Giliran Sarah Plak



Budak ni kelakar sket. Maklum la..baru pestime masuk skolah. Yang paling aku perasan perangai dia sejak masuk skolah… sedikit matured… Baguss… macam tu la kakak Sarah…. Baru boleh jadi kakak.

Macam biasa la..disogok dengan beg pink karre… sumer barang nak pink karre.. ..


Masa hari pertama kat skolah… Si ibu dah tak kenal mana satu anaknya… mana taknya.. saiz badan sumer spesen.. gaya rambut pun spesen…. Beg pun spesen gak.. kalo girl tu sumer pink karre la…Mana la si ibu ni tak rabun mata….


Antara perangai cantik yang dia tunjuk masa minggu minggu awal mula bersekolah.

Hari ke-2 sentap tak nak gi skolah- Marah kat ibu dia.. “Malam malam mana boleh pegi skolah”.. Dia tengok kat luar gelap… terus dia cop malam.. dah budak tak reti nak tengok jam. Agaknya dia pikir la… “Baru jer aku tido.. nak bangun gi skolah plak”. Terus mogok sampai la nak naik van….. Oh… hari pertama jer ibu dia hantar.. Hari 2-3 dan seterusnya.. pandailah berdikari sendiri…

Masa nak naik van plak….

Ibu..ibu…(sambil tahan sebak ni….)

Ibunya tutup jer pintu van…..terussssss

Ibuuuuuuuuuuuuuuuuuu………….(hahaha…syahdu sungguh drama sebabk ini.)

Menangisla dia di dalam van itu sepanjang jalan menuju ke skolah….

Hahahhaa.. kelakar giler…
Dan hari ini…. Sumer perangai dulu telah dibuang jauh. Sekarang bukan main bersemangat lagi nak pegi sekolah.. Suka aku… Gud gurl….

Sarah blajar rajin rajin erkk… nanti datang Kajang Cik Long bagi hadiah……

No comments: