Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, February 24, 2011

Bukan berjimat....

Citer ni dah lama. Baru teringat jap tadi soooo nak dikongsilah dengan readers yang sudi mendengarnya. Walaupun citer kosong jer. Tapi aku rasa ader mesej yang tersembunyi disebalik citer ini… Suspennn tak?

Alahhh…. Takyah serius sangat…. Takder suspen pun… gurau jer..
Ntah..aku pun lupa bila dah aku balik umah FIL aku… kebetulan pak mertua aku tertengok la selipar nipis aku ni…

“alahai.. jimatnya anie nih.. sampai nipis selipar ni dia pakai”..

Ekceli bahhhh.. selipar saya memang pesen nipis bah. Bukan sayang duit nak beli baru…Nasib baik suami ader tukang cover. Tapi selipar ni masih elok lagi. Buat apa nak bazir duit. Pesen aku..rosak 1 beli satu.. gitu la.. Pastu 1 buat pakai untuk jalan-jalan dekat dekat jer..like balik kampung.. satu lagi untuk majlis aper aper la… So bila dah rosak.. baru aku ganti….Aku ni jenis tak suka buat koleksi. Sampai dah takder ruang nak simpan kasut or sandal.. rimas gue…

Sooo dah alang-alang kena tegur ni… takperla..aku pun nak tuka selipar baru la. Lagipun yang nipis tu dah semakin nipis. Tapak dah haus. Mana tak haus.. sebatu aku jalan org mesti toleh balik..sebab bunyi kuat sangat. Lagipun selipar ni pernah cetuskan kontroversi kat dalam bas. Elok tukar jer la erk….



Soooo pilihan korang.. merah atau kuning..?…
Mana satu taste aku? Tu selipar lama.. nak yang baruuuu skettt jer..

Mesej kat sini…. Jom la kita pi beli selipar baru wakkkkkkk……. setakat nak gi kedai acheh tu boleh lagi keletum keletam pakai selipar nipis tu.. tapi kalo nak balik Klang.. segan la plak..dah kena tegur kan?....hehe

No comments: