Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Saturday, February 26, 2011

Andai Kata..

Andaikata masa ni aku kat negeri kelahiranku ku…. Bestnya…Naper la kalu balik kampung..singkat sangat rasanya masa berlalu.. Baru bangun tido ni..tetiba dah tengahari….masak kejap..lepas makan…dah petang plak.. Bila masuk petang tu… kejap kang..dengarlah azan magrib…. Makan malam sumer….masuk insyak…. Lepas insyakkk…dah nak masuk tido.




Apa yang best sangat kat kampung erkkk?…

Pepagi sebelum makan nasik berlauk turun kat laman tegur kambing..ayam sumer… masuk umah makan nasik berlauk….boring berlauk..nasik krabu plak…..



Dah tengahari sibuk masuk dapur…. Masak untuk lunch plak….

Petang sket ..lepak la ko sampai la matahari masuk sarang…..gossip sana sini…. Opssss..gossip secara berhemah..hehe

Oh bestnya…. Kampungku…bila la dapat balik plak ni... harap-harap bulan 5 ni Ajeed free. Bukan aper... kesian dengan si Hafiy.. tak habis habis nak balik kampung...jumpa nenek..tok ayah..chik..adam.... pagi tadi pun nangis..tak nak gi sekolah.... nak balik kampung. Mimpi kot malam tadi...sebab aku nyakat dia... kononnya aku merajuk nak balik kampung sebab dia pukul aku... lama gak aku meyorok belakang keter.... siap nangis nangis lagi nak ikut..aku buat derkkk jer.. nyorok belakang keter.1/ jam baru aku masuk.... merajuk sampai ke sudah la jawabnya.. sebab tu la dia mimpi kot..hehe

Setahun 3 @ 4 kali balik dah cukup baik aper?....

No comments: