Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, January 28, 2011

Spesis Yang Gemar Mencuri

Ader satu spesis pendatang ni suka mencuri harta benda orang. Tak kira aper benda… kalo dia nak..memang terus ambik.. Tak reti mintak izin. Paling tak boleh blah.. tak reti malu. Orang tengok pun buat muka tak bersalah. Lantak ko la… Kalo aku jerit maki hamun pun ko tak paham jugak.



Ahad lepas… sempat lagi spesis ni ambik rambutan jiran depan umah aku. Hissss… aper jenis bangsa la diorang.. tak malu langsung. Selamba badak dia jer. Buat macam rete sendiri. Badak pun tak seselamba macam dia tau.

Aku ambik gambar dia ni pun dia perasan .. Tapi boleh dia buat muka blur ala ala innocent gitu…


Lantak ko la.. bukan aku tanam pun… Tapi sebagai jiran..aku mesti nak kepochi gak. Tapi ..petang tu aku tengok tuan punya rambutan dah kait separuh yang dah masak tu. Laaa… aku ingat diorang tak perasan pokok rambutan tu kuar buah.. rupanya prihatin gak yer. Tapi yang sebelah luar pagar ni..masih lom terusik. Tengokla ujung minggu ni.. hilang la .. tak caya ko tengok la..

Lepas tu..dalam nak maghrib ader sorang untie ni terbongkok bongkok kat tepi pagar umah dia…Aku pegi dekat sket.. ooooooo kali ini bukan rambutan yang di curi..tapi pokok bunga plak. Aduiiiii… kenapa sumer orang tertarik dengan umah tu erk… Mungkin jugak ader elemen keselamatan dekat situ. Yer la… memang semak aku tgk umah dia… sebab tu senang orang nak ambik kesempatan.

No comments: