Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, January 10, 2011

Musim Histeria

Aci tak kalo orang lain tengah sibuk giler babas sebab customer paling besar datang mlawat kilang hari ni..Hinggakan bos bos besar masing masing jalan pun tak jejak tanah, tapi aku plak sibuk nak bergosip pasal budak indon kena histeria. Aci tak aci pun aku nak bergossip jugak...ader aku kisahhhhhh.....

 

Kisahnya gini....

 

Dalam awal minggu lepas... ntah macam mana... penyakit histeria kembali melanda kilang aku ni. Dah lama benda camni tak wujud... tetiba sejak segerombolan budak kontrak dari Indon ni datang... macam macam kisah jadi. Yang paling takut pasal ni la... Dengar citer saka yang diorang bawak dari sana yang ngacaunya. Entah betul ker tidak Wallah hua'allam. Sebab terlebih galak pun boleh kena histeria jugak. Tapi biasala diorang ni datang jauh.. mesti nak bawak "pendamping" ... Suka sangat manusia ni berdamping dengan makluk yang bernama jin ni. Heran aku. Sebaik baik jin tu kan sejahat jahat manusia.. Dalam manusia ader jin kan..tapi  dalam jin takder manusia....

 

Baru jer jap tadi... aku dengar suara orang menjerit.. kuat gilerrrr... sudahhhh...histeria datang lagi. Jap.. aku nak pasang telinga jap.. kepochi sket..

 

Kak L :... Fxxxxx... ader budak menjerit la kat toilet

Fxxxx : Naper kak?...

Kak L : Ntah la.. histeria kot.. akak dah takut ni....

 

Dengan sepantas kilat geng admin berlari meluru ke toilet. Aku pun nyibuk skali... nak kepochi la jugak...

 

Aku : Naper menjerit tadi?,,saper?

Dia : Ni budak ni... henphone masuk dalam jamban

 

Lolllll..aku ingat budak kena histeria. Kemain lagi menjerit. Bayang la..suara dia boleh tembus sampai ke ofis. Mati mati aku ingat kena histeria tahap gaban. Rupanya hanset terjatuh dalam lubang jamban. Hahhahha..... fadan muka.. saper suh memerut lama sangat kat toilet.