Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, January 14, 2011

Hari ni awal 2 Min

Hari ni jadual pagi aku pun agak tersusun gak la... Walaupun terpaksa masukkan Hadif dalam stroller sebab aku nak jemur kain.Tak kan nak jemur kain sambil dukung dia.. giler manja aper??? Sampai berbuah buah pinggang aku ni tau duk mendukung dia.

 

Soo hari ni awal 2 minit aku punch card, 7-55... dan paling bangga bila dapat buat segelas air nescafe susu yang nak kata panas tak berapa nak panas..kira suam suam la buat Ajeed. Giler bangga tuuuu. Kalo dulu masa lom ader anak memang hari hari sempat buat. Tak payah ko suruh...Tapi sikalang haaa dalam sebulan tu ader la 2 kali dia dapat merasa air panas buatan bini dia.. Macam kejam jer kan?. Tapi aku harap dia paham la. Kalo dia nak minum hari hari..sila bangun 6-30 pagi sama macam aku bangun. Hohohoho.. lagi kejammmm. Nak jugak suh dia bangun pagi-pagi. Nak kejut dia ni pun dah satu hal...Hanya aku jer yang tahu teknik tekniknya.. kalo setakat tepuk tepuk bahu ni... tak jalan la.....

 

Ok... hari tu ader member aku cakap suh aku jemur kain malam... Ingat yo kak sal.... Bukan takleh jemur.. kalo aku tinggal umah tinggi takper.... Takder orang berani panjat nak curi kain. Tapi kalo umah sekarang.. risau la aku nak jemur malam malam.. Kot ader makhluk yang berani panjat pagar semata nak curi kain baju kami anak beranak. Lagipun tak elokkan kalo kain ni berembun.Especially untuk anak kecik. So nak tak nak aku kena jemur pagi gak la. Tu pun nasib baik 2 hari sekali jer aku basuh kain baju.

 

Tang lipat kain takyah citerla.. selagi tak berkulat dalam bakul tu.... biar jer la... kalo nak .. ko carikla sendiri dalam bakul tu... Kalo dah rasa betul-betul free.. baru aku capai bakul tu... baru separuh jalan lipat, siap susun elok elok... kan nanti ader plak tangan-tangan nakal yang tukang kirainya. Tapi anak bujang sorang yang sulung ni dah boleh harap dah..tinggal anak bujang yang no2 terlebih manja tu jer la. Si abang kalo setakat sapu tangan kecik tu dah pandai dia lipat.. kira ok la dengan umur dia.. takkan aku nak suruh lipat kain pelikat bapak dia plak... terkial kial..mana nak mula la gamaknya. Tapi kalo setakat sapu tangan kecik and sluar tu memang pass la. Elok jer dia buat dengan lemah gemalainya... Baju? ..dia blom habis blajar lagi.. Nanti la slow slow.

 

Soooo untuk tugas hari ni aku bagi B pluss... sebabnya 2-2 anak aku tak sempat mandi pagi..... hehe

 

No comments: