Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, January 12, 2011

Akhirnya...

Akhirnya Si Ajeed makan jugak ikan Patin Masak Tempoyak.
 
Ajeed : Awak ni dah kemaruk makan Patin ni pesal?..ke peknen?
Aku : Ntah la wak... yer kot peknen.... (sebab Hafiy dulu aku sukan makan nasik lemak pakcik askar..2 minggu non stop tak jemu.
Ajeed : Biar Betikkk....
 
Pastu aku temgok dia capai sudu dalam periuk.. Rasa kuah sket...
 
Ajeed : Ikan dia sedap la wak.. tempoyak tak bau sgt.
Aku : Itu sebab saya suh awak rasa dulu...tak nak
Ajeed : Yang kat Temerloh tu tempoyak kuat sangat.. tu saya tak leh telan
 
Lepas jer aku makan nasik aku tengok dia pi ambik pinggan.. cedok ikan patin skali.. aku ngintai dari hall jer... Rupanya teringin jugak dia nak makan patin. Cuma sebab ada tempoyak.. Tapi sekali dia rasa ..."eh sedap la polops.."

 

Tu sebab orang cakap..lom cuba lom tau.. cuba dulu..... Ni tak...orang suh rasa mcam macam alasan..tak makan la aper la... tapi lom cuba lagi.....Sekali dah cuba baru ko tau erk?... Pasni jangan nak ngigau

 

ikan patin ... ikan patin....

 

 

 

 

No comments: