Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, December 10, 2010

Tak Sia Sia Aku Beli

Semalam kan aku ader citer pasal masak singgang tulang dalam periuk baru yang pressure tu kan…. Memang bagus la periuk tu… bayangkan…tulang tulang pun boleh hancur bersepah-sepah (ohh itu sangt tidak masuk akal). Daging apalagi…. Lembut gilerrrrrr… sampaikan urat yang liat nak mampus tu pun boleh dimakan macam biasa.. takder la kena telan buta-buta gitu jer..



Biasanya kalo kita makan daging yang berurat ni..kunyah lapanploh kali pun tak hancur hancur jugak..itu sebab daging ni tak digalakkan makan sangat..sekali skala nak makan tu ok la..sebab dia kan susah dak hadam...tapi selepas dimasak guna periuk ni kunyah sekali dua dah hancur…mana yang risau pasal kesihatan dah takder maslah lagi.. ajaib kan?..haha Tak sia sia aku beli..hutang lagi……

Saya bukan duta Pressure Cooker yer…. Nak kongsi jer.

No comments: