Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, December 30, 2010

Sambung Kisah Pasal Patin Masak Tempoyak

Kesian laki aku semalam.. langsung takleh nak masuk mulut masak tempoyak semalam. Mulanya memang aku cakap masak asam.. tapi rasa macam tak sampai hati plak... Bayangkan dia dengan penuh teruja nak makan nasik lauk asam patin.. tetiba tercium bau tempoyak...silap -silap langsung tak jamah nasik tu.....  aku jugak yang kena kang...So eloknya berterus terang jer la kan....
 
Ermmmm..sedap ke?
Wakkk... bukan masak asam la.. masak tempoyak..
Ermmmm..memang tak makan la.... kan bau durian ni.. masak asam aper..(sambil jeling jer pinggan kat tangan aku )..
Sedap la wakk...cuba la dulu....
Saya dah cuba la... kat tempat yang pemes ikan patin lagi...
 
Sudahnya malam tadi memang dia tak makan.. ratah ayam goreng jer.. Bukan sebab dia merajuk ker aper..tapi memang dia makan lewat...
 
Apa lagi nak cakap... tak yah la paksa kalo memang dah tak suker kan... Tapi memang rugila dia....aku jugak yang untung...dapat baham sorang sorang... Tapi aku ni jenis ingat orang belakang.. nak jugak kasi orang lain rasa... Adik aku lah yang tukang perabih lauk tu... so.. dialah juga yang merangkap tukang basuh periuk.... dah dia yang tukang perabih..dia jugak yang tukang basuhnya... takkan reti makan jer.. basuhla periuk skali.. yer tak.
 
Tapi biasa yang tukang perabis makanan a.k.a DBKL.... dia lah.. Ko masak apa gerenti licin. Takyah nak tinggal memo suh habiskan lauk. Gerenti licin la. Kadang tu geram jugak.. Hari tu aku tinggal dekat 20 cucuk satey.. bukan 2 tau..20....habis dia bedal sorang sorang.. aku ingat ader la tinggal sisa... hampes... tinggal timun ngan bawang jer.. Hampagas betull..
 
Semalam kan sedang khusyuk menaip.. tetiba tudung sampai.. pandai plak dia budget .. datang ngam ngam kitorang nak rehat.. Soooo aper lagi masuk toilet.. try la satu persatu... cantikkkk... Bagi aku la... Lepas ni nak carik lagi... tapi tunggu tuan punya kedai bagi offer YES dulu.. hehe.. Leh la rembat lagi.
 

No comments: