Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, December 14, 2010

Retak Seribu

Minggu lepas adik aku a.k.a Puteri Bungsu tepon..
 
Dia : Kak... cermin depan keter kancil pecah..camner ni erk?
Aku : La.. yer ke?.. naper pecahnya.. bila..
Dia : Baru jer ni...ntah saper yang main bbidah (lastik) ..tiba tiba jer datang kena cermin ni..ko tanya abg long.. camner
Aku : Yer la....
 
Minggu lepas cermin depan keter kancil yang pecah.... Nasib baik Ajeed kata boleh guna lagi sebab dia double layer. So sementara nak repair tu pakai la dulu. Kalo nak repair pun 300 tak lari tu sekali ngan upah. Hisss..macam macam la...
 
Dan pagi ini... seawal pagi aku bukak pintu grill nak kuar jemur kain...
 
"Aikk naper ni.. air hujan ker?... nak kata hujan ..naper basah satu bahagian yang sebelah pintu dreber jer.."
 
Tak puas hati aku pegi dekat tengok..
 
" Aduyaiii... cermin keter ni plak yang pecah"
 
Terus berlari masuk umah tanya Ajeed...kot-kot dia terlupa malam tadi nak bagitau yang cermin tu pecah. Dari luar aku jerit.... biasala pepagi muhasabah diri dalam jamban dulu.
 
Aku: Wakk... cermin keter pecah ker?
Ajeed : Pecah?.....Whatttt(ohh ini tipu yer)....
Aku : Yer.. belah pintu bahagian dreber...
 
Dari luar aku dengar dia mandi cepat. Trus stop nak termenung panjang agaknya..potong stim betul .... Tak sah kalo pepagi masanya tak dibuang 20 minit termenung kat dalam jamban. Dah jadi rutin.
 
"Agaknya bunyi batu semalam yang ni la kot..."
 
Malam tadi Ajeed cakap dia ader dengar macam benda jatuh. Opsss..tungguuu... Jangan pikir bukan bukan nooo...takder kaitan dengan benda benda mistik tau....atau ader entiti yang tak diundang datang buat dajal.....something like batu or benda benda keras jer kot. Cuba untuk berfikiran positif. Tapi kan... dah 4 malam aku tengok umah sebelah kosong.... ntah pi mana..balik kampung ker aper ker....sunyi la sket....
 
Soooo apa lagi yang boleh dibuat... standby jer la dalam 100 hinggit ..tukar baru.. tapi sayangnya tinted cantik dah takder la.
 

No comments: