Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, November 17, 2010

Selamat Hari Raya Korban

Sob..sob..sobbb… aku tak dapat nak balik raya kat kampung tahun ni.. takperla.. lagipun family aku takder buat korban tahun ni. Insya Allah tahun depan..kalo panjang umur. . Cuti satu hari jer mana cukup bak balik kampung….Sedih ni tau..

Apepun pada sumer muslimin muslimat yang pegi haji ini tahun.. semoga mendapat haji yang mabrur.



Aku tertarik dengan 1 hadis sahih ni..semalam terbaca kat TV

“Barangsiapa yang mengerjakan haji yang sempurna , selagi dia tak melakukan dosa selepas itu maka dirinya adalah seperti yang baru dilahirkan”

Saper yang boleh betulkan sila la… aku pun sekali imbas jer tengok maksud hadis ni.. Kalo ader tersilap tu mintak maaf la.

Soooo maksudnya kita pegi haji tunaikan rukun islam ke5 ni ibarat pergi cuci dosa la kan? Dan semalam adalah hari wukuf kat Padang Arafah. Doa-doa akan dimakbulkan pada hari itu. …. Kan Allah itu Maha Pengampun Maha Penyayang…. Bertaubat sebelum kita terlambat ….



Ingatan untuk aku skali..mintak dijauhkan dari segala kealpaan dunia.

No comments: