Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Sunday, November 14, 2010

Saat Yang DiNanti

Excited giler aku nak tengok Hafiy naik pentas nyanyi lagu gajah. Bangun seawal pagi lagi ... gosok baju melayu Si Hafiy...settle sumer baru kejut mereka. Pukul 8-30 sampai Taska. Nasib baik acara belum mula. Selesai sudah register.. SiHerro taknak masuk... nak naik car. Gamaknya dia ingat kami nak bawak dia jalan jalan kot. Tengok je sekolah terus mengamuk..nangis.. pujk punya pujuk tak jalan gak.. mau naik car jugak. Akhirnya didukung secara masuk sekolah. Elok dah ensem-ensem..terus satu muka kena hingus.



Biasala acara pembuka majlis.. ucapan dari orang kuat Pasti Negeri Selangor. Acara persembahan dimulakan dengan selawat dan bacaan ayat lazim dari budak 6 tahun. Lepas tu baru Hafiy naik pentas. Sangkaan aku meleset. Aku ingat bila tengok aku dia buat hal rupanya tidak.... Syabas bebeh. Agaknya dah kena warning awal-awal lagi kat mama dia kot supaya jangan buat hal. Tu sebab muka dia masam jer.... mood ke laut.





2-3 kali aku hala henpon kat muka dia baru dia agak agak nak bagi senyum kambing. Enjin sudah panas barangkali...Ohhhhhh tersangat-sangat la kecewa bila aku sangka aku dah record video masa dia nyanyi.. Tapi bila check kat galeri...yilex pocci.. Camner boleh jadi gitu... aduusss.. momment yang terindah terlepas begitu saja.





Tapi takper la.. akan ku cuba dapatkan dari ibu ibu yang lain.. Pasti..akan aku usahakan. At least ada gak mka dia kat blig ni.. Walaupun tak dengar suara nyanyian dia. Tapi summpahhh... agak kelakar bila dengar budak kecik ni menyanyi. Macam nak terkeluar anak tekak diorang. Pastu cikgu situ siap suruh repeat 3 kali...klakar betul.





Siap nyanyi..eh siap boleh duduk lagi ko kat atas pentas tu.... Terikut-ikut masa praktis biasa. Biasa lepas nyanyi kena duduk... hantam sajer la.



Acara penyampaian hadiah. Tapat tupperware isi susu yoooooo anak-anak.....



Yang n plak model wanna be.. Kelakar siot tengok diorang catwalk... macam nak patah pinggang sorang sorang tu. Melantun lantun. Masing-masing nak ambik mood model tengah buat show. Part ni pun aku ader ambik video..tapi hampessss..... menci betull frust giler.



Ni Pulak tengah nasyid... macam macam gaya kepala ader... ader yang geleng geleng kepala badan tak bergerak, ada plak yang geleng ngan badan badan skali bergerak.



Lepas dapat hadiah...trus mintak nasik ngan susu....





"parrrr la bu...... nak cikkk....."

4 comments:

UmiIzz said...

Hahaha,memang cute..mcm ni la kita agaknya dulu erk.. apapun tahniah la buat hadif kerana berjaya naik pentas n menyanyi =)

POPO said...

hahaha......
cool gler hafiy....
steady.....

popo said...

cool gler hafiy....haha
muke blur..

aCik Anie said...

UmiDanish- tq, sket lg umi plak yh rasa mcm cikanie rasa sekarang

mrs popo - mulamula muka blur lelama cool jer