Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, November 12, 2010

Nak Save Budget Konon

Lepas lepak-lepak kolam dan lobi hotel petang tu kita naik ke bilik. Mandi manda bersihkan diri la plak. Sekali lagi Ajeed cuba hilangkan pobia Hafiy dengan mengajak Hafiy berendam skali dalam bath tub. Mula-mula memang dia tak nak. Lama-lama sket baru ok. Timbul satu masalah baru la plak.. tak nak kuar bilik air pulak dahhh. Tapi bila aku tanya nak mandi kolam ker tak...masih lagi dia geleng kepala.



Takpe la... take time la kan. Lama-lama biasa la tu. Dah settle sumer... tetiba rasa laapar la plak. Mau tak lapar..kul 3 tadi makan nasi..ni dah kul 9. Aku biasala..pantang lewat sket... macam-macam penyakit yang datang.. pening la.. nak muntah la.. perut dah masuk angin. Rasa malas plak nak kuar makan. Tapi kalo order kat bawah tu mahal plak. Soooo untuk save kan budget kami ... nekad..walaupun malas plus penat tetap kuar jugak. Kebetulan Hadif plak dah tido.. terpaksa kejutkan dia. Aper lagi.. meragam la dia kat kedai. Aku pun muka selebet jer.. Penat weyyy.



Kami makan nasik putip..pastu oder ikan siakap stimm...bapak giler besar, kailan ikan masing and telur.. tu jer... tahu tak brapa kami kena...72 henggit. Betul-betul kena paw dengan orang PD la.



Tu la.. kalo order kat hotel tadi ..takder la semahal ni... paling mahal pun 30 henggit....

Nak buat camner... mana ku tahu kami nak kena pawwww....
Nak save budget la konon....



Balik hotel terussss bummmmm atas katil, penat weyyyy....tapi tetap hepy.... 2 bradik ni tido sampai ke pagi, suker aku. Takder mintak susu pun. Aku?..apalagi.... membuta sampai pagi la. Ohh besok kena bangun awal..kalo tak gerenti makanan kat kafe habis. Yerla... kena serbu ngan puak puak family day tu.. 2 bas datang tu.. Gerenti tinggal sisa jer kalo lambat bangun.

Nanti next entry baru aku citer pasal breakfast tu... Lenguh tangan dah mau titunnn... ermmm....mesti korang marah lagi kan sebab citer aku ni tak habis-habis lagi :p
Jangan mareeee......

No comments: