Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, November 29, 2010

Cuti Panjang

Musim cuti akhir tahun yang panjang dah tiba.. budak u pun sama kan?.. Macam biasala aku kena ambik Puteri Bungsu dari LCCT. Nak tahu details saper Puteri Bungsu sila klik sini.



Tak budget plak dia ambik flight malam. Asalnya schedule kul 9-30.. di awalkan jadi 7-30..pastu delay plak ke pukul 8. Biasala kan..tambang murah.

Puteri Bungsu ada kat umah aku dalam 2-3 hari jer kot katanya... pastu balik la kampung. Mana nak tinggal lama sini. Tu pun aku dengar mak aku nak datang sini ambik dia. Kebetulan ada hal lain. Elok jugak tak payah nak naik bas. Barang dah la banyak.. beg baju lagi.. beg laptop lagi..beg makeup lagi....


Biasala.... student..ke hulu kehilir bawak laptop.. barang panas.. kalo tinggal sana jawabnya kena beli lainla. Dalam keter lagi dia boleh pecah...ni kan plak nak tinggal berminggu-minggu kat hostel. Dulu kita mana ader laptop bagai ni. Dapat tengok desktop tu pun sekali sekala jer. Tu pun nak kena jadi ahli...habis duit dulu baru merasa tangan ni nak tekan keyboard.

Zaman kini telah berubah.. Laptop adalah menjadi satu keperluan. Kalo takder ni jawabnya susah la nak buat kerja...Ishh.. naper tetiba jer dari citer cuti panjang terus masuk bab laptop... kan kat situ ader persamaan..laptop..student..cuti... kan?

Ok..berbalik pada citer aku gi pickup puteri bungsu , malam tu dalam kul 11-30 mlm baru sampai umah. Malam bawak keter biasala.. Masa pergi tu ikut jalan shortcut. Konon nak cepat sampai.. alih-alih sampai kat signboard ke L.B.J. Kat mana tu?..aku pun tak tahu apa nama tempat tu.

Seram giler. Dah la jalan gelap...kelapa sawit sepanjang jalan. Pastu kena u turn tempat yang takder orang , part u turn tu aku rasa macam horror sangat..persis cerita mistik..kena kejar ngan entiti tak dikenali.......hohoho...sungguh seram dimalam itu.. berdiri bulu tengkukku...bersambung sambung baca ayat kursi. Bukan takut sebab aper..biasala kan bawak budak kecik kan?...mana tahu tetiba menagis dalam keter.. apa aku nak buat... gerenti panik giler.

Nasib baik takder aper-aper.. sampai umah aku tanya Ajeed...

Aku : Betul ke awak penah lalu jalan tu..
Dia : Yer la pernah..masa saya bujang bujang dulu..4-5 tahun lepas....

Patut la kami makan buah langsat... rupanya ini cerita 4-5 tahun yang lepas. Ingat ingat lupa la wey.... silap silap jalan pun mungkin dah berubah,...


Psst : Buah langsat itu adalah sesat okey.

No comments: