Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, November 23, 2010

Ahad Yg Penat..

Agak terlambat untuk aku citer schedule aku yg padat Ahad lepas. Semalam la erk… Aku ingat malas nak citer..tapi ntah camner leh terajin plak.. Apalagi… terus feeling jadi blogger terhebat seantero alam lah.. Puiiiii…..


Semalam dah la bangun awal…. Pastu terus siapkan makan pagi merangkap tengahari skali. Tak koser aku nak masuk dapur 4x satu hari. Takder kerja lain ke? Makan jer kerja ko erk?. Nak masak pagi tu pun siap berperang dengan budak-budak dulu. Tak tahan sangat aku biar jer Hadif tu nangis .. dia bukan sakit pun.. Sajer nangis yang ngada-ngada mintak didukung. Tak tahan jugak aku asyik duk ngelek dia jer 24jam. Hingga kan sumer kerja terbengkalai. Tgk baju satu raga lom terlipat.. camner..kalo bergerak sikit erkkkk....jalan sket ukkkk...


Menu aku simple sesimple simplenya.. nasi putih sama itu ikan tongkol goreng kicap la. Sedap gak makan..bertambah-tambah si Hafiy. Kuah sumer takder. Mana sempat wey…duk meraung-raung kat kaki aku. Dapat masak nasi putih ni pun dah cukup buat aku bangga tau. Wahhh sungguh thrill…..


Hadif ni pelik sket.. Kalo dengan babahnya memang dia taknak. tapi kalo aku takder ok plak. Kalu aku ader tersengih kat sebelaah… jangan harap dia nak ngan babah dia. Sangat jauh beza antara anak sulung ngan anak ke2 kan? Anak sulung yang sungguh indipendent..Sampai tidor pun tak nak dipeluk.. bersentuh pun jangan. Tapi nak ke-2 kalo boleh sampai pagi mau tido atas perut. Nasib baikla perut ibunya ni dah sedia berlemak.. Kalu kurus kering rasanya ..sakit sakit la badan Hadif.

Pssst : Jangan lupa teruskan berdoa supaya aku lulus yer….

2 comments:

nalhuda said...

sedap jer nampak ikan tongkol tu..lama tak makan ni...

aCik Anie said...

yo la... sedappp.. nak-nak rebus dulu.. lagi terasa sedapnya