Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, October 14, 2010

TAKPER LA ANAK LELAKI PUN

"Ko bila lagi nak dapat gegel...."

Well aku dah biasa dengan soklan-soklan gi..Biasa jer.. takkan nak ambik hati kot. Ini sumer rejeki dari tuhan... ko dapat 10 anak laki pun..anakko jugak kan... paling idak pun besok dah berbini sumer ko boleh compare mana satu menantu mana satu hantu kan?




Ekceli anak popuan ke lelaki ke..kalo setakat nak train buat kerja kat dapur tu no hal jer.. small the matter jer.... Apa sangatla kerja kat dapur tu... setakat basuh pinggan mangkuk...masak air.. masak nasi.. pastu masak lauk-lauk sket..Tapi apa yang penting kena train dari awal la.... jangan dah jadi buluh baru nak dilentur...susah la plak.. besok bila dah tak reti nak basuh pinggan sebijik baru nak bising.. dah takder guna... lagi parah bila nak letak kat sinki pun sikit punya susah... haaaaa..masa tu baru gaduh..naper pinggan sebijik pun takleh nak basuh...




Aku cakap pun dari pengalaman... tak semestinya anak lelaki kita takleh nak suruh..Tapi budak sekarang bukan nak cakap la... kalo yang popuan tu..lahaiii..susahnya nak diajak ke dapur..alasannya nak study... kalo nak compare ngan budak lelaki rasanya jauh lebih baik budak laki.. ada gak inisiatif diorang nak tahu kerja-kerja kat dapur....


Aku pun tak leh cakap lebih-lebih sebab aku pun lom ader anak popuan.. nanti bila dah ader baru boleh tgk saper yang lebih ringan tulang.. anak lelaki ke popuan... Tapi tu sumer atas mak bapak gak.Tapi pada aku la biarlah anak aku di asuh dengan perkara yang boleh membantu aku suatu hari nanti... Mana tahu aku dah takleh beranak lagi.... takdenya aku terkontang kanting buat kerja sorang-sorang kat dapur besok....elok aku ajar dari sekarang....ermmm......


Psttt: Bukan takat basuh pinggan... bawang pun dah reti tumbuk ko....

2 comments:

Anonymous said...

salam kenal... saya follow awk..jom follow saya.....jom tukar2 blog list.
salam kenal ye

aCik Anie said...

tq cery.. im follow u 2