Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, October 26, 2010

NYAMUK

Sila simpan kejelikkan anda terhadap blogger ini bila membaca entry ini kerana memang ia tak masuk akal malah tak leh terima dek akal langsung. Dan ader 2 kebarangkali yang tersirat disebalik entry ini. Sila percaya...
 
  1. Blogger ini mungkin takder kerja langsung sampai pi ambik gambar nyamuk.
  2. Mungkin jugak blogger ini akan membantu saper-saper yang kempunan nak kahwin ngan Puteri Gunung Ledang. Tak cukup syarat masuk meminang.
 
Dan secara logiknya 2 kebarangkalian tu memang takleh pakai pun. Yang sebetulnya kat tempat kerja aku memang banyak nyamuk. Bayangkan ... pantang jatuh kaki kat bawah sket. Datanglah geng nyamuk ini berpusu-pusu.. bukan takat geng dia jer. Siap bawak mak bapak dia sekali..atuk nenek sumer ader.
 
Sekali budak ni bawak spray.. nah ambik ko.... pengsan sumer. Tak tahan nya siap lutip lagi diorang ni... tak geli ker?....Aku rasa la mungkin musim nyamuk mengawan kot, sebab kat umah aku pun banyak-banyak giler nyamuk dalam 2-3 minggu ni.Pagi sebelum mandi bertepuk tampar dengan nyamuk dulu. Tak boleh la aku nengok nyamuk ni berterbangan kat atas kepala ... gerammmmm jer.
 
Pagi tadi..
 
Ajeed : Awak tahu tak... kat mana nyamuk tu bertelur?
Aku : Mana? Puas saya cari minggu lepas tau..tak jumpa..
Ajeed : Kat celah-celah bakul sampah yang awak terbalik kan tu..
Aku : La... pastu awak buang tak?
Ajeed : Tak sempat.. saya jirus ngan air jer...
 
La..Mana nak sempatnya... kalo 7-15 pun masih melekat dalam bilik air lagi...... Korang jangan main-main tau.. sekali dapat tangkap dengan KKM.. 1 jentik-jentik kena 500 woooo... ko ader duit nak bayar. Baik bayar kat anak ikan. Sooo..seminggu sekali bersihkan kediaman anda . Ambik masa la kejap.. tukar sumer air bertakung. Takut nanti bila dah kena tak berbaloi bebbbb..... Macam iklan tu....dah nak menyesal pun takder gunanya lagi.
 
 

3 comments:

DeLLa said...

tu berapa punya ramai suku sakat nyamuk yg terbunuh tu?hehe

♥naematulsaadahismail♥ said...

wah
besarnya nyamuk tu....

aCik Anie said...

dellla- rasanya baru 1 generasi kot

naem- nyamuk bersarang kat QA tu