Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, October 22, 2010

MESEJ MERAPU

Sebelum aku citer pasal aku dapat 1 mesej merapu semalam aku nak citer pasal kenyanyukan aku yang agak tersrlah kebelakangan ni. Hatni ni datang kerja dengan melenggang kankung. Boleh lupa nak bawa beg. IC, duit sumer tinggal. Dah sampai highway baru sedar. Gara-gara budak 2 bradik tu la.. Aper kena ntah.. pepagi lagi 2-2 dah buat hal..dengan si Hadif yang manja terlebih... mau menepek jer....nak mandi pun tak dapat. Dah la sesubuh alam dah bangun. Si Abang plak pepagi bangun mintak buka lappy mau tgk ABC Song... aduiiiiiii. Kalo hari minggu takper la sayang oiii. Ibu mau kerja. Kalo gini gayanya plan nak anak ke3 terpaksa ditangguhkan 2-3 tahun lagi la.

Ok berbalik pada mesej merapu.Semalam kat tempat kerja dalam kul 12-00. Mesej berbunyi... trettt tetttt (mmg betul mesej aku bunyi gitu pun-Tak tipu...)

Salam
Nak wat part time tak?... Part time ni senang jer.. bukan macam part time yang biasa. Waktu kerja bila-bila suke.. Tempat kerja pun ikut suke..Pakaian pun ikut suke...waktu kerja sejam boleh 2 jam pun boleh,, brapa jam pun boleh. Part time dengan Kementerian Pelajaran. Gaji starting Rm300~Rm500 seminggu. Kerja sangat senang kalo minat..kena gi kursus..rm70..biasanya keluar kursus kebanyakkan lulusss.......

Wahhhh... dia mention Kementerian Pelajaran okeyy... pastu waktu kerja bila-bila suke.. Tempat kerja pun ikut suke..Pakaian pun ikut suke.. baik punya plan ko erk....siap ader kursus lagi ..kena bayar pulak 70 henggit....bijak bijak...

Pastu aku pun balas mesej dia....

Part time ngan anak dah cukup kot... anyway..ni saper erk?

Simple jer jawapan dan soklan aku..Aku ni nak part time?.. kena hampuk la jawabnya.. kerja sekarang pun dah cukup buat Ajeed marah ngan aku.. Kalo korang nak tahu...jujurla aku cakap, hampir setiap hari kami bertegang leher bertikam lidah tau.... sebabnya dia suh aku berenti kerja... aku tak nak... bayangkan kalo lagi aku nak buat part time.. tunggang langgang la jawabnya anak-anak aku... tapi la kalo aku tak kerja plak... mati kejung aku kat umah plak... dari umur 18 tahun lagi aku kerja. Lagipun hampir 11 tahun aku kat sini... nak berenti macam tu jer.. sayang wooo.. kerja bukan susah.... duduk jer besarkan bontot. Macam-macam dah dia offer... itu ini... tapi aku buat derk jer.. nak juga benti ..tunggulah masa yang sesuai.. sampai masa nanti jadilah aku full time housewife.

Ok sambung balik.....

Dia balas balik mesej aku tadi....

Kawan masa lapor diri hari tu kot...Anak baby lagi ke?..saya anak dah nak 3..sanggup untuk ubah hidup..tak mampu kepada luar kemampuan...Miza

Wahh.. pandai betul ko serkap jarang yo. Aku rasa dah berpuluh tahun dah aku tak pernah lapor diri untuk mana-mana kerja. Paling tak boleh blah dia cakap dia sanggup ubah hidup dia. Kagum la dengan dia.. sanggup ubah hidup. Abih tu aper fungsi laki ko erk.. ke ko ni ibu tunggal..cari makan untuk anak sorang diri. Kalo betul aku salute dengan ko la. Tabik springgg wa cakap lu. Tapi pastikan ko blaja balik la.. ambik tuisyen BM balik. Sila baca ayat paling last. Penggunaan ayat yang tak betul.

Aku pun aper lagi.. balas balik mesej dia

Miza mana ni.. takper nanti saya confirmkan balik. Nak cal kawan saya kat MOE jap. Betul tak diorang ader buat program ni. Bukan tak caya cuma nakkan pengesahan jer. Kejap lagi saya call miza balik. Tq..

Hambik ko... mana aku ader kawan kat MOE.. sajer gempak si Miza tu..dan sampai sekarang mesej tadi tak terbalas pun. Padan muka ko.... aku nasihatkan ko supaya plan betul-betul dulu sebelum tipu orang......Tapi tak tahu kalo betul program tu wujud.. saper boleh bagi pengesahan?

Ermm... macam macam cara kena buat sebab duit yer...

2 comments:

Anonymous said...

cik ani...statement ni menarik..he..he.."nak berenti macam tu jer.. sayang wooo.. kerja bukan susah.... duduk jer besarkan bontot" ...tapi xbeso2 pun deh..ha..ha..

aCik Anie said...

hahahha... mana tau tak besar... ader tropong kaa?