Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, October 21, 2010

DULU 1 KINI 3



Hujung minggu lepas kan Ajeed ngan Hafiy pergi Melaaka. Tinggalkan aku sorang kat umah. Ekceli aku tak keseorangan.. terus aku roger-roger adik aku Ila yang kat Slayang tu. Biasala dia tu... nak datang masa Ajeed takder jer.. sebab utamanya aku tahu.. dia malu nak makan nasik banyak kalo Ajeed ade. Kan..KAn?.. Walhal orang tu bukan kesah pun ko nak makan berapa pinggan.. Makanla selagi larat.

Dah roger-roger tu..ok set masa.. mulanya nak datang pagi.. tapi huby dia kerja plak. Tengahari tu barula laki dia boleh hantar.. Tu pun hantar jer..Takder nak singgah-singgah. Yang paling excited budak-budakla kalo berkumpul ramai-ramai macam ni. Tapi sayang.. Hafiy takder.. Dan macam yang dijangka la.... bertubi-tubi aku kena tembak..

Hafiy mana Ciklong..
Hafiy pegi Melaka...

Pastu sejam lagi tanya balik....

Hafiy mana Ciklong..
Hafiy pegi Melaka...

Kan sejam kemudian.. nanya lagi.. nanya lagi..budakkk..paham jer... Layan ajer... Punyala sabar budak berdua tu nunggu Hafiy... tapi bayang pun takder.. Aku budget malam tu kul 8 balik la....tapi takder balik-balik jugak.... lastly.. tertido dalam penantian budak berdua tu. Agak aku dalam kul 2 baru diorang sampai umah.. bukan main lagi.. berjalan sakan korang anak branak erk.. makan pun sedap-sedap... (marah ni)

Besok pagi tu...awal lagi si sarah ngan aqil bangun.. makya jer yang blom lagi.. biasa la maknya tu.. kalo hari minggu.. kalah si anak. Memang ratu tidor...hahaha. Dah tengok budak berdua tu bangun..cepat-cepatla aku kejutkan si Hafiy...Kuar-kuar jer bukan main panjang lagi sengihnya bila tgk sepupu dia ada kat umah... maka bermulalah permainan hebat budak bertiga tu.. dari pagi sampai malam...1 minit pun tak reti duduk diam..mainnnnnn jer kerjanya. Boring main dalam umah....berlariiiiii kuar umah..main beskal plak..dah penat kena panas main beskalll.... berlariiiiii masuk main keter kat dalam plak.. Pastu berlariii masuk dapur cari minum plak....Gitula kerjanya dari mula celik mata sampai la ke tengah malam buta.

Ahad malam tu dalam kul 10 datangla laki Ila . Masa ni memang meronta-ronta Hafiy nak ngikut diorang balik. Cuba pujuk... pusing dulu kat taman tu satu round. Tak jalan gak.. Nak jugak ikut diorang naik keter. Lastly.. terpaksa lah gunakan kekerasan. Dan terpaksa jugak aku menutup telinga.. bingittt.. malam-malam buta melalak melolong nak ngikut aqil naik keter. Bukan aku jer kot.. jiran-jiran sebelah mesti sakit hati jer dengar suara si Hafiy nih. Kesian plak tengok dia..

Sayang betul dia ngan Aqil ngan Sarah. Hinggakan kalo pi kedai mesti beli untuk budak berdua tu skali. Dulu kalo pi kedai dapat 1 barang dah ok.. tapi kini mesti nak 3.Dapat 3 puas lah hati dia....Tapi balik umah.. sumer dia bedal adik nak pun dia tak kasi... dua-dua sumbat masuk dalam mulut..punyalah tamak.. tiada lagi untuk sarah.. tiada lagi untuk Aqil.

No comments: