Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Saturday, October 2, 2010

DEMAM BERALIH BULAN.

Hari ini aku terpaksa bersiaran secara langsung dari umah memandangkan kondisi Hadif yang tak berapa nak stabil lagi ni. Sejak Jumaat lepas demannya belom kebah lagi ni..sedikit sebanyak ader gak perasaan risau dan bimbang kalo aku lepaskan dia ke Taska hari ni. Bukan aper.. kot kejadian lepas berulang kembali. Nauzubillah. Gerun rasa ...

Sempat blogwaking jugak malam tadi. Musim demam kot sekarang... sumer entry pasal anak demam.. termasuklah juga aku pagi ni.



Malam Jumaat lagi aku perasan badan Hadif panas-panas. Kul 2 nak bangun check suhu badan dia. 39darjah C. Panasss... chech stok ubat... ya rabbi..3-3 botol kosong.... tawakkal jer sampai pagi. Jelum dengan air jer... nasib baik takder aper-aper.

Kali ni bukan takat demam.. siap pakej ngan cirit batuk selsema...skali.. pastu dia punya kentut.. ya rabbi.. busuk..macam berak.. checknya takder.. nak kata perut kembung..ni.. baru jer taruk ubat ni.

Hari ni baru bawak dia pi klinik. Siap bagi gas lagi doc. Katanya... bunyi nafas Hadif teruk sket,,, macam nak lelah.. pastu dia bagi ubat serbuk skali. Katanya ubat ni boleh bulihkan paruparunya secara normal. Katanya..boleh guna ubat batuk biasa... tapi lama la sket nak sembuh.. kalo sembuh datang balik. Soooo decide ambik ubat yang serbuk untuk seminggu jer.. pastu tgk camner.. kalo tak ok lagi..ambik plak stok untuk seminggu lagi. Bukan aper ubat tu mahal... nak beli pun kena ansuran seminggu..seminggu.

Doc yang syorkan ambik ubat tu.. so kita sebagai parent maukan yang terbaik untuk anak-anak kita.. biarpun sedikit mahal..tapi takper..janji diorang takder sakit.. Yang takder pun cuba adakan jugak demi kamu duhai anak...




No comments: