Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, September 27, 2010

BORING || MALAS || Zzzzzz

Semalam adalah penat… Bila sudah penat maka hari ni jadilah boring. Bila sudah boring maka maunya ketiduran…..

Penat tapi besar hati.. Bila FIL sanggup datang beraya umah aku. Walaupun sedikit penat tapi seronok sebab dapat jumpa sebahagian lagi keluarga belah hubby aku. Rupanya ader rezeki lagi jumpa dengan mereka. Sekali jer jumpa dulu kala masa Abang En Suami kawin. Lepas tu dahh.. takder jumpa lagi. MIL aku sendiri pun terkezut bila diorang sampai lepas Maghrib… then nak bermalam situ plak. Bayangkan besar tak hati orang tua tu bila satu-satunya akak yang lama tak ketemu mau bermalam umah dia.



Dah alang-alang sampai sana MIL aku pun ajaklah datang beraya umah aku sekali. Soo semalam nasib baik ader masak lebih sket. Dapatla merasa sket sorang. Nak kata sedap tu takderla kot.. Tapi cukupla sekadar pelengkap menu.. takderla makan biskut raya semata.



Diorang yang aku maksudkan itu adalah Mak Ngah.. Satu-satunya suadara yang Mak Mertua aku ada kat dunia ni. Diorang sumer menetap kat Melaka. Sebab itu jarang boleh jumpa. Kalo ader pun beberapa tahun lepas. Lama kan? Tapi adalah satu kerugian yang amat besar bila aku lupa nak ambik gambar kenang-kenangan bersama mereka. Ntah bila taun plak dapat jumpa mereka… Yang sempat snap3-4 jer..itupun masa diorang lom sampai lagi.... I kan miowww-miowww.

Awak ni memang kalo family saya taknak awak ambik gambarr kan….
Saya lupa la..lagipun sogannn la….

Tapi itu adalah bukan diolag sebenar…. Ayat sebenarnya berbunyi begini

Helloooooo guuuuuu……. Rumah Along awak hari tu kan saya ada ambik gambar…..

Dannnnnnn.. dia pun tersenyum….
Sajer jerkan para suami ni... mau cetuskan isu sensitip macam mana ni…
Huhhhhhhhhhhh……

.

Sayang Kamooooo...........dan kamo... opssss tapi gambar kamo takder di sini yer...

1 comment:

Manja Asmara Boutiques said...

hahaha... tu la.. kte xde tgkp gmbr rmai2 mse kat uma mak su.. tp mse diorg dtg umah lia , nsb baik kitorg smpt bergmbr... amekla gmbr ea kat photo fb lia alaw nk.. :)