Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, August 23, 2010

SEKEJAPAN SAJA

Salam untuk sumer reader yang tak jemu-jemu memfollow citer merapu Cik Anie..ek eleh cam ramai sangat follower awak tu. Idak la gitu.. tapi sedikit perhargaan saja untuk readers yang setia macam korang… Yang kenkadang buka pun terima kasih jugak. Yang buka kejap-kejap pun terima kasih jugak. Yang rasa menyampah bila bukak punnnnnn terima kasih tak terhingga jugak.

2 hari kat umah rasa macam pendek sangat. Nak tidor barang sejam dua jangan nak mimpilah.. paling tidak pun terlelap 10..20 minit..syukur alhamdulillah. Pagi tadi tiba nak bangun pagi ntah pehalnya… asal nak bukak jer terpejam balik… cuba sekali lagi nak buka pun gagal jugak… akhirnya kelewatan sudah. Apalagi… macam lipas kudungla.

2 hari kat umah jugak macam-macam aktiviti kami buat…masak sedap-sedap ofcozla… kata cuti…kalo berbuka juadahnya made in PARAM jugak ..tak tahu la… kalo aku memang dah kena la.

Syukur alhamdulillah ..ramadhan kali ini rezeki lebih sket…Syukur pada yang memberi.

Jumaat lepas dah start goggle dah resepi kek batik..konon nak buat hari minggu ni. Semalam cubala membuatnya… alamakkk..kurang menjadi la…. Nanti besok aku buat entry pasal tu. Buat jugak pengat pisang. Pisang banyak kat umah…. Tak nak membazir.. tu pun dah bagi-bagi.. masih lebih lagi… Semalam punya diolog…

Ajeed: Hari ni takyah beli kuih kat PARAM… buat cekedok pisang jer…membazir nanti pisang tu
Aku : Cekodok ?…. mana ada orang buat berbuka…(cehh)… pengat ok la…


Ingat pagi minggu ke nak makan cekodok… buatla sumting different sket la bebehhh dari bulan lain… Kita puasa sekali jer dalam setahun. Pung-pang-pung pang..akhirnya siapla gak Kek Batik yang tak berapa nak menjadi dan pengat pisang 1 periuk yang tak terusik pun.. kalo ader yang usik tu aku la… yer la.. penat buat takder plak yang sudi menjamahnya… mau tak kenyana kalo dah balun air bertong-tong…Pagi tadi (sahur) baru tengok Ajeed makan..tu pun 2 bijik jer. Sudahnya simpan dalam peti ais… petang kan makan balik…Nak dihulur kat jiran sebelah pun macam segan jer…



Pagi ni datang lagi rezeki… aper nama sambal yang buat dari belimbing buluh tu..sambal hitam erk?... Biasanya orang pahang yang pandai buat. Aku pun kenal makanan ni baru-baru ni jer. Sedappp…makan camtu jer….ngan nasik panas…. Fuhhhh…tak sabar tunggu berbuka…

Ada popia sekali…. Alhamdulillah….. sukran....TQ pada yang memberi…Ini sumer kes balas –berbalas la… apapun orang memberi kita merasa ...

No comments: