Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, August 2, 2010

PENANGAN

Ambik ko.. org nak pindak ko pun sibuk nak pindahkan... sekarang batuk-batuk sumer..penangan habuk yang bapak banyak.. separuh plastik hitam tu.. habuk sahaja. Sudahnya dah 2 malam tido malam batuk-batuk..

Kesian dengan si Hadif la. Malam pertama tido umah baru tu.. aduiiii.. dahla dengan langsir yang yilek.. masing-masing kepenatan tak kisah tido macam tu pun..penat sangat. dahla barang giler bapak punya banyak.. jangkanya 2 trip konon..sudahnya 4 trip.. nasib baik ader yang sudi menolong..terima kasih adikku..dan jiran baru yang ringan tulang... tido dalam kul 2... Hadif kejap-kejap batuk.. tido plak tanpa langsir sliding tu.. Tawakal jerla kalo ader makhluk lain skodeng kami tido.

Malam tadi selongkar kotak lama jumpa langsir antik .. selamat la sket.. boleh la nak tido gaya bebas tunggang terbalik. Nak tido dalam bilikkk?... tak boleh wey.. aku rasa macam sesak napas tetiba... cuba gak malam tadi.. budak 2 orang tu pun sama. Tilam lama yang beli pun nampak gaya kena bertukar... yer la..arrangment bukan main teliti lagi..aku tengah ..Hafiy sebelah kanan..hadif kiri... Ajeed kat luar kawasan.. maklum..queen size jer.. sudahnya bangun pagi tadi sumer 3-3 berkumpul kat tengah-tengah lembah.. almaklum sajala tilam murah.. yang bukan jenis spring... lomeh.. lomeh...mangsanya yang kat tengah. Budak 2 org tu nama jer kecik..tapi lasaknya leh tahan.. sumer tido gaya gimnas negara.. kaki leh sentuh kepala.

Motip?.. Babahnya sila peka.....
"sila beli tilam baru atau katil.. dapat salah 1 pun dah OK..tapi kalo dapat 2-2 lagi ok :P....
" Sila pegi Jakel..kita pilih kain buat langsir sliding.. takkan nak guna langsir sementara tu sampai raya..kan tercabut paku tu kan...:P

Ini semua bukan paksaan .. sekadar luahan perasaan yang datang dari lubuk hati kecil seorang isteri yang sememangnya sudah lama mahukn sumer benda tu... Cuma masanya lom sampai.. sekarang masa dah sampai... apa lagi Bahhhh.....

mengapa Bah kau berubahhh,,mengapa Bahhhh..................
"Tetiba........"

5 comments:

nalhuda said...

hahhah...en ajeed...tunaikanm impian isterimu itu...

aCik Anie said...

hehe..harap dia baca la

DeLLa said...

cik anie..pindah mana ni?umah baru ek?>

aCik Anie said...

pindah kat area sini gak,... umah lama... hehe

DeLLa said...

bestnya dpt ddk umah atas tanah...