Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, August 12, 2010

LEMAS KAT BAZAR RAMADHAN

Semalam balik kerja terus meluru pergi Bazar Ramadhan depan PKNS nunnn Bangi sana. Kat area umah aku pun ader..saja gatal nak pegi yang jauh… tapiiii ya ampunnn..sesakkkk napas..ramai giler. Takder tempat nak parking. Last-last patah balik …. Pegi yang dekat umah jer.

Perkara pertama yang aku cari..of coz kuih muih tradisi Kelantan. Cari Akok yang muka kedut takder… Nasi kerabu jumpa..sedap gak…. Akhirnya jalan-punya jalan dalam kelemasan lautan manusia jumpa la kuih ni..
Kuih Srabey kot…



Saper yang kenal kuih ni sila betulkan balik….… namanya aku dah lupa..agak-agak jer… hampir sama ngan yang aku penah makan. Tapi kuah dia macam pekat sket. Tak best sangat makan yang kuah pekat.

Satu lagi Kepek Idung.. alahai singgit… tak sampai10 biji kot. Aku cakap kat Ajeed



Wakkk.. try la Kepek Idung….
Kuih apa ni… takder rupa idung pun…
Kan kepek tu..nampak tak?
Mana ada rupa idung…
Alaaa…try la..sedap ke tak…?
Macam-macam la….


Kejam giler bini main paksa-paksa. Pastu aku paksa dia try Srabey tu plak…. Nak tak nak makan jugak sket .. Tapi bini dia ni takder la kejam sangat… beli jugak kuih kegemaran Si Suami.

3 comments:

Ena said...

tu la kan.. sesak sampai tak lalunak beli apa2 lauk.. sudaahnya balik masak je kat umah... kui kui kui..

aCik Anie said...

hehe..betul tu..buat penat jer masuk tapi takleh nak jalan

pelangikota said...

mana2 bazar ramadhan sure penuh nyer ... mcm akak pun konon nk cari mknan kt tpt yg ramai org, meriah ler konon last2 msk pn x sbb x dpt cari parking ... hehhee