Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, August 25, 2010

KEK BATIK YG TAK BATIK



Ini 1st time aku cuba buat kek batik. Naper tak jadik erk?.. orang lain buat memang ader rupa batik… aku buat ader rupa aper ni… rupa bukit kena sodok je.

Nak kata tak jenguk resepi..kertas resepinya kat sebelah ni.. Ekceli dah lama rasanya nak cuba buat kek batik ni…weekand lepas dah ader kesempatan buatla. Rasanya ok la..biasa jer..manis-manis..lemak-lemak…tapi rupa fizikalnya out. Cokelet tu tak nak beku.naper erk..aku tgk orang lain buat padat jer…nak kata aku tak tekan..tak jugak..4-5 kali jugakla aku ankat benda tu kuar-masuk-kuar masuk peti ais.. siap taruk kat tempat beku lagi…tak beku-beku jugak….pastu takder lekat coklat antara biskut meri tu. … saper yang pakar sila bagi nasihat…..


Petang semalam pun ader lagi balance tak terusik dalam peti ais tu. Tambah perut dah kenyang…tak jalan la tengok benda-benda manis macam tu.

Tengok tu... macam berkuah jer coklet tu.. naper dia tak beku erk..kurang planta kah?..terlebih cucu cair ker?..

No comments: