Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, August 24, 2010

JAKUN TERLEBIH

Dah lama simpat hajat dihati nak basikal utk Hafiy.. Kesian kat dia bila setiap kali tanya :

Hafiy buat apa kat sekolah hari ni..?
Kal…boy (Main beskal ngan Boboy)…...


Pastu kalu jumpa saper-saper naik beskal..bising la mulutnya…tunjuk orang tu naik basikal.. waima beskal buruk tergantung kat grill umah pun dia boleh nampak.

Semalam Ajeed sajer suprisekan.. sajer nak tengok muka keterujaannya. Masa nak turun keter macam biasalah ..dia slow sket..nak tunggu orang angkat dia.. malas nak turun sendiri.. Semalam Ajeed biar jer dia sorang diri dalam keter…. Sambil-sambil tu sajer jer pikul beskal lalu sebelah dia…nak tahu dia perasan ke tidak…

Macam yang dijangka.. dia punya sengih…… kalahhhh kerang yang dah busuk tau… weoolls buat derkk jer.. sampai la dia tak tahan tengok …finally dia bukak keter kuar sendiri. Sebelum tu dah psiko dia sket…

Hafiy nak beskal yer..tapi Hafiy kena janji jangan pijak adik tau…
Ermmm…ermmmm…..


Balik umah hanya tinggal janji. Yang kelakarnya sampai margrib kitorang peratikan dia…sket pun tak jauh dari beskal baru . Konon mengintaila mak bapak dia…pintu sliding tu tertutup.. Pujuk bagai la… dah bukak poser pun masih main beskal. Pastu siap eksen lagi ngan jiran sebelah.. konon aku ader beskal baru bunga-bunga warna pink….. hahhaa..pilihan babahnya untuk anak jantan…. Nasib baik ader gambar spiderman kat pelana (tempat duduk).. kalo tak mau aku paksa secara zalim Ajeed hantar balik beskal tu.


Saper ader idea camner nak pesenkan rambut Hafiy ni… dah merimbun sangat…. Ikut hati nak botakkan ajer.. tapi kalo botak kesian plak … macam ni…..korang tengok pun kesian kan?

4 comments:

wHite Salju said...

makin kiut la hafiy dah besa bulat nmpk dia...ermm...cuba kakni wat trim tepi pastu nipiskan ckit rambut kenting dia tu...musti segak nnt

aCik Anie said...

hehe..perut dia lagi bulatttt... tak nampak maam org dewasa ker buat camtu.... igt nak bawak dia pi kedai...agak2 nak tak rambut dia kena gunting

wHite Salju said...

xder la mcm org dewasa kak...sbb anak buah ct penah gak gunting rambut camtu ok kiut jerk...=)

aCik Anie said...

takper nanti kita cuba buat... igt nak gunting sebelum raya ni