Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, August 10, 2010

BESOK PUASA

Alhamdulillah.. besok kita start puasa ermmmmm... rasa macam excited jer...

Weekend lepas dah settle 1 bab lagi.. cari mencari baju raya... separuh dah settle.......... separuhhhh?..terkejut beruk En Suami bila aku cakap separuh jer baru settle beli baju raya... yer la... baju aku lom lagi.. baju anak-anak jer tu.. baju dia...baju aku masih yilekkk.... sempat beli kasut jer.

Besok dah puasa.. aku memang surendder kalo nak soping bulan puasa.. dah ada pengalaman tahun lepas..cari baju last minit.. main tangkap muat jer. Penat dah satu hal.. dengan ramai orang lagi. .. hazab okkkk...

Tapi ada rasa semacam tak puas hati la... bila aku tersilap ambik baju melayu Hafiy...

Aku terambik yang 2 tahun punya..sepatutnya 3 thn.. masih lagi muat..tapi ngam-ngam... Nah pegi tukar pun rasanya macam...alamakkkk..cam malas jer dah masuk Jusco Taman Maluri tu balik.. jauhhh...

Buat senyap-senyap jerla.. Ajeed pun aku tak citer pasal ni.. kalo dia tahu gerenti kena bebel nanti...

Semalam pegi klinik.. timbang jer.. cucuk dah habis..tunggu stahun plak. Nampak gaya berat Hadif tak naik. Masih kekal 6.8...sangattt kurus...kesian... sepatutnya BMI dia 11.3 gitu lah.. maknanya separuh hilang. Nasib baik tak kena bebel ngan misi.. dia pun merungut sama..anaknya gitu gak. Disebabkan berat tak naik.. sebulan sekali kena pegi klinik.. aduiiii.

Lepas ni aku kena korban masa sket.. masak nasik untuk Hadif... sebelum ni pun penah try bagi.. tapi dia macam nak tak nak makan.. then kalo makan pun dia muntah balik.

Akhirnya semalam aku cuba campur.. bubur nasi sama nestum.. alhamdulillah.. berhasil.. nak dia makan...dah tahu dia nak makan camni.,,, lepas ni tak risau lagi...buat jer camni.. janji dia nak makan... susu pun kurang sekarang.. kalo ader minum pun masa dia nak tido...ermm Hadif..Hadif..Gaya susuk tubuh dia ni..saling tak tumpah macam aku kecik dulu.. cekeding saja... muka pun cenkung jer.



Sumer ni buat aku risau......
Risau pasal baju aku blom beli lagi..hehe..

No comments: